• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 8 - شوال - 1442
  • برابر با : Wednesday - 19 May - 2021

اخبار ویژه

سرنوشت پول مردم بعد از تعطیلی صرافی رمزارز خیزش مردم فلسطین در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی نویدبخش تمدن اسلامی است اجتماع مردمی نکا در دفاع از مردم فلسطین و افغانستان برگزار می‌شود پرداخت ۴۴۰ میلیونی اجاره و ودیعه مسکن به مددجویان نکایی کارنامه آخوندی در نوسازی بافت فرسوده هم خالی است قیمت کالاهای اساسی با یارانه ۸ میلیارد دلاری نباید گران شود نامه دوم «هنیه» به رهبر معظم انقلاب جریان عدالتخواهی در چه مسیری قدم گذاشته است؟ دستگاه‌های دولتی از جهت‌گیری‌های انتخاباتی منع شده‌اند “عارف‌سازی از جهانگیری” برای لاریجانی برگزاری امتحانی نهایی در مازندران ۲۵۶صفحه مجازی مبتذل و خارج از عرف در مازندران مسدود شد آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان مازندران تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ گرامی‌داشت هفته نجوم در انجمن نجوم کانون پرورش فکری مازندران انتخابات شورای شهر ساری تمام مکانیزه برگزار می‌شود روایتی از شهید بدون مرز مازندران/ تمام کارهای شهید “محمود رادمهر” برای خدا بود

4

میوه ضد چاقی را بشناسید

  • کد خبر : 23519
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
میوه ضد چاقی را بشناسید
خرمالو کالری کمی دارد و در مقابل غنی از فیبر است؛ در نتیجه می‌تواند در کاهش وزن، کاهش قند خون، بهبود حرکات و عملکرد دستگاه گوارش مؤثر باشد.

به گزارش پیک نکا، سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه در پاسخ به این پرسش که «خرمالو چه خاصیت‌هایی دارد؟»، اظهار داشت: خرمالو میوه‌ای شیرین و سرشار از مواد مغذی است که می‌تواند در بهبود سلامتی نقش داشته باشد.

وی ادامه داد: خرمالو منبع خوبی از ویتامین ب۱، ویتامین ب۲، ویتامین ب۶‌، فولات، منگنز، مس، پتاسیم، منیزیم و فسفر محسوب می‌شود. این میوه رنگی کالری کمی دارد و در مقابل، غنی از فیبر است که همین امر باعث می‌شود در کاهش وزن موثر باشد.
این متخصص تغذیه بیان داشت: خرمالو حاوی مقادیر بالایی ویتامین A است که در تقویت سیستم ایمنی و بینایی نقش دارد. خرمالو سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که نقش مهمی در سلامتی فرد بازی می‌کنند و در کاهش التهاب موثر هستند.
صفوی متذکر شد: استرس اکسیداتیو که در اثر نبود تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها در بدن بروز می‌کند، با بروز بیماری‌های مزمن از قبیل بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون بالا، سرطان‌ها و بیماری‌های نورولوژیک مانند آلزایمر مرتبط است؛ بنابراین مصرف غذاهای سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی، رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن، استرس اکسیداتیو و متعاقبا شانس بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهند.
وی ابراز داشت: خرمالو همچنین حاوی ویتامین C نیز است و می‌تواند تقریبا ۲۰ درصد نیاز روزانه به این ویتامین را تأمین کند. همچنین فیبر موجود در خرمالو می‌تواند نقش مهمی در کاهش کلسترول بد در بدن داشته باشد.
این متخصص تغذیه تصریح کرد:‌ از دیگر نقش‌های فیبر می‌توان به کاهش قند خون، بهبود حرکات و عملکرد دستگاه گوارش اشاره کرد.
صفوی اضافه کرد: محتوای بالای ویتامینی و آنتی اکسیدانی خرمالو مانند ویتامین A، بتاکاروتن، لیکوپن، لوتئین و کریپتوگزانتین می‌تواند سرعت پیری ارگان‌های بدن را به تاخیر بیندازد.

(Visited 16 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=23519

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.