• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 14 - صفر - 1443
  • برابر با : Tuesday - 21 September - 2021

اخبار ویژه

اجتماع عزاداران حسینی در حرم شهدای گمنام نکا + پوستر ضرورت عزم ملی برای احیای میانکاله/ منطقه آزاد نیاز جدی مازندران است کشف ۱۲۲ فقره سرقت در شش شهر مازندران تبیین درست فلسفه اربعین، راه روشنی را برای جاماندگان از این قافله ترسیم می کند اختصاص عوامل انگیزشی برای استادان فعال در جذب دانشجو قطع زنجیره انتقال کرونا در نکا با اجرای رزمایش هوشمند طرح شهید سلیمانی فاز نخست ایمن‌سازی خط ۳۰ اینچ انتقال گاز به شمال کشور در منطقه ۴ عملیات انتقال گاز انجام شد کامیون‌داران نکا یک سال سهمیه لاستیک دریافت نکرده‌اند موسی خلیلی به عنوان شهردار نکا ابقا شد مردمی بودن و دوری از اشرافی گری در دستور کار مسئولان باشد کشف مواد مخدر در ساری و نکا تعداد بستری ها به ۲۵۵۲ نفر رسید/بستری ۳۳۸ کرونایی جدید در ۲۴ شاعر گذشته/۱۷ شهرستان از وضعیت قرمز خارج شدند جلوگیری از انحرافات و افراط گری در عزاداری نیازمند اطلاع رسانی به موقع است عمل صالح و ایمان پشتوانه محکمی برای انسان و روز قیامت است برگزاری مراسم عصر شعر عاشورایی «بوریا» در مازندران تصاویر/ آیین قرعه‌کشی مسابقه کتابخوانی «از فیضیه تا الرشید» در نکا

2
رئیس اتحادیه کامیون‌داران مازندران مطرح کرد؛

«لاستیک آزاد» تنها گزینه انتخاب کامیون‌داران

  • کد خبر : 34237
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۱۹
«لاستیک آزاد» تنها گزینه انتخاب کامیون‌داران
محمدعلی فرجی با اشاره به عمر ۲۰ تا ۷۰ ساله کامیون‌های باربری در حال تردد در مازندران؛ گفت: از سال گذشته، دولت لاستیک سنگین را از زمره کالاهای اساسی خارج و واردات آن از شمول دریافت ارز دولتی حذف کرد و به این ترتیب، توزیع لاستیک‌های دولتی به اتحادیه‌ها متوقف شده است.

به گزارش پیک نکا، در خصوص گلایه کامیون‌داران از نبود لاستیک‌های دولتی در بازار و هزینه بالای خرید لاستیک آزاد و لوازم یدکی، اظهار کرد: بله توزیع لاستیک‌های دولتی به اتحادیه‌های حمل و نقل تعاونی کامیون‌داران متوقف شده است.

وی افزود: دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را به ارز نیمایی تبدیل کرده است و در پی این اقدام، تنها گزینه انتخاب کامیون‌داران خرید لاستیک از بازار آزاد است.

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل تعاونی کامیون‌داران مازندران، خاطرنشان کرد: قیمت‌ لوازم یدکی نیز برای خودروهای سنگین سر به فلک می‌کشد و قیمت‌های چند برابری در این بازار، کمر کامیون‌داران را خم کرده است.

فرجی در خصوص آخرین وضعیت تغییر کرایه حمل و نقل خودروهای سنگین  طی سال جاری، پاسخ داد: کرایه‌ها نیز امسال با توجه به وضعیت موجود و رشد چند برابری هزینه‌ها، افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: کرایه‌ کامیون‌ها که بر اساس دستورالعمل ابلاغی چند مدتی است بر اساس تن کیلومتر محاسبه می‌شود، امسال ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل تعاونی کامیون‌داران مازندران، عنوان کرد: علیرغم افزایش ۳۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل در بخش خودورهای سنگین از سوی دولت، کار برای کامیون‌داران مقرون به صرفه نیست و این افزایش کرایه در قبال افزایش چندین و چند برابری لوازم مصرفی، کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

فرجی با اشاره به فعالیت نزدیک به ۱۳ هزار راننده خودورهای سنگین تحت پوشش اتحادیه کامیون‌داران در مازندران، گفت: مشکل گرانی لاستیک و لوازم یدکی با افزایش ۳۰ درصدی کرایه حل نمی‌شود؛ چرا که با بالا رفتن کرایه‌ها، بهانه‌ای برای بالاتر بردن قیمت‌ها در بازار لاستیک و لوازم یدکی می‌شود.

وی در خصوص عمر ناوگان خودروهای سنگین در مازندران و آخرین وضعیت نوسازی کامیون‌های فرسوده در استان، تصریح کرد: عمر متوسط کامیون‌های در حال فعالیت استان نزدیک به ۴۰ سال است؛ یعنی ما کامیون‌هایی از عمر ۲۰ سال تا ۷۰ سال در استان داریم که مشغول تردد در جاده‌های استان هستند.

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل تعاونی کامیون‌داران مازندران، تاکید کرد: نیاز مبرم به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل خودروهای سنگین حمل و نقل در استان وجود دارد و متاسفانه از یک سو حمایت‌ها و ارائه تسهیلات کم بهره در این بخش بسیار کم است و از سوی دیگر وضعیت درآمدی و معیشتی رانندگان و قیمت‌های نجومی خودورهای صفر کیلومتر، استقبال رانندگان را برای نوسازی به حداقل رسانده است.

فرجی به یکی از ضعف‌های موجود در نرخگذاری کرایه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک کامیون با عمر ۷۰ ساله همان کرایه‌ای را می‌گیرد که یک کامیون با عمر ۵ ساله می‌گیرد و بنظر می‌رسد برقراری تناسب نرخ کرایه با عمر خودرو در این بخش می‌تواند اشتیاق رانندگان را به نوسازی افزایش دهد.

وی در خصوص افزایش گلایه‌های مردمی از نرخ نامتعارف کرایه کامیون‌های حمل شن و ماسه در اقصی نقاط مازندران، پاسخ داد: ما طی سال گذشته، نرخ مصوب کرایه حمل شن و ماسه هر شهر با مسیرهای درون و برون شهری را تنظیم و به اتحادیه‌های شهرستانی اعلام و ارسال کردیم.

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل تعاونی کامیون‌داران مازندران، اعلام کرد: مردم گرانی چندین و چند باره شن و ماسه را به حساب گرانی کرایه حمل و نقل کامیون‌داران می‌گذارند؛ طی سال گذشته و امسال، در چندین نوبت نرخ شن و ماسه افزایش پیدا کرده است و اگرنه نرخ کرایه تغییر چندانی نداشته است.

فرجی متذکر شد: کرایه حمل و نقل شن و ماسه از مسیر قائم شهر به بابل در مقایسه با کرایه تجاری حمل سایر کالاها در این مسیر، بسیار پایین‌تر است و قیمت تمام شده بالای هر کامیون شن و ماسه برای خریداران تنها به کرایه حمل بر نمی‌گردد.

گفتنی است کامیون‌داران حمل شن و ماسه معتقدند خواب زیاد کامیون‌ها در پشت صف بارگیری، افزایش نرخ دستمزد رانندگان، چند برابر شدن هزینه استهلاک خودرو از تعویض روغن گرفته تا لاستیک و لوازم یدکی، کامیون‌داری را با توجه به سرمایه بالای خرید و نگهداری کامیون، بسیار پرهزینه و غیرقابل صرفه کرده است.

 

 

 

مخاطبان گرامی، محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این مطلب، صرفاً جهت گردآوری، بررسی و انتشار اخبار، مطالب، رویکردها و دیدگاه‌های سایر رسانه‌ها منتشر شده و ادعاها و القائات احتمالی این مطالب هرگز مورد تأیید پایگاه خبری پیک نکا نیست، لذا ممکن است بخشی از اطلاعات موجود در این مطلب درست نباشد. لطفا در صورت مشاهده هر گونه ایراد مشکل را گزارش کنید.

(Visited 5 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=34237

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.