• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 29 - رمضان - 1442
  • برابر با : Monday - 10 May - 2021

اخبار ویژه

جلیلی: راهکار ما این است که جوانان مرزنشین به‌جای کوله‌بری صادرکننده باشند ۱۰ طرح پشت درهای شورای عالی فضای مجازی ماند بن بست مذاکرات صلح و نقش آمریکا تا پایان تیر ۱۳ میلیون نفر گروه پرخطر واکسینه می‌شوند لجبازی کودکانه در یک مانیفست انتخاباتی دوگانه‌سازی میدان و دیپلماسی ضد منافع ملی است نظارت مستمر بر ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران زمان‌بندی تزریق واکسن کوپارس در مازندران اعلام شد/هزار ۲۰۰ نفر در مرحله اول واکسن کرونا دریافت می‌کنند قاچاقچی مواد مخدر در محور هراز زمین گیر شد چهل‌وچهارمین شهردار ساری معرفی شد دستگیری ۲۹۰ سارق ساختمان‌های نیمه کاره در مازندران اختصاص دو هزار میلیارد تومان برای تقویت فشار گاز غرب مازندران برای کنترل بیماری “فوزاریوم خوشه گندم” چه کنیم؟ محموله‌های شیلاتی مازندران روانه روسیه و ارمنستان شد ۴۱ پروژه تعمیرات در نیروگاه نکا اجرا شد توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در ماه رمضان به همت کانون امام علی(ع) نکا

2

فقط ۱۲ درصد دانش‌آموزان تبلت و گوشی مستقل دارند | ۲ استان موفق در تهیه و اهدای گوشی و تبلت

  • کد خبر : 30959
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت گفت: تعداد ۵ میلیون ابزار آموزشی مورد نیاز است. چراکه ۳ میلیون محصل از هیچ یک از ابزارهای آموزشی برخوردار نیستند و از طرفی تنها حدود ۱۲ درصد دانش آموزان به صورت مستقل ابزار آموزشی هوشمند را در اختیار دارند.

به گزارش پیک نکا، جواد حسینی جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت، درباره شناسایی دانش‌آموزان کم‌برخوردار و ارائه تبلت به آن‌ها اظهار داشت: طبق آمایشی که انجام شده است، تقریبا ۳ میلیون نفر از دانش‌آموزان در سراسر کشور به تفکیک استان‌ها و مدارس مشخص شدند که از تجهیزات هوشمند آموزشی بی‌بهره‌اند.

حسینی گفت: در کنار این ۳ میلیون نفر، ۲ میلیون نفر هم هستند که ابزار آموزشی آن‌ها عاریه‌ای است و بعضا از گوشی یا تبلت پدر یا مادر خود استفاده می‌کنند. در عین حال همین پدران کارشان به گونه‌ای است که نبودن گوشی همراه به کار آن‌ها لطمه می‌زند.

وی اظهار کرد با این تفاسیر به طور کلی تعداد ۵ میلیون ابزار آموزشی نیاز است، ولی آن تعداد که از هیچ یک از ابزارهای آموزشی برخوردار نیستند، ۳ میلیون نفرند. از طرفی تنها حدود ۱۲ درصد از دانش‌آموزان کشور ابزار آموزشی هوشمند شخصی و مستقل در اختیار دارند و بقیه از گوشی و تبلت مادر، پدر یا اشخاص دیگر استفاده می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش ما در طرح هدایت این است که با جذب منابع دولتی و منابع عمومی مثل بانک‌ها، شهرداری‌ها و منابع مردمی اعتبارات تهیه کنیم. تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار ابزار هوشمند (گوشی تلفن همراه و تبلت) به دانش‌آموزانی که نیاز داشتند، اهدا شده است. علاوه بر این تعهد، تامین منابع برای تهیه تجهیزات برای بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز هم در قالب تفاهمنامه‌هایی با بخش خیرین و استانداری‌ها صورت گرفته است که تلاش می‌کنیم به سمت تهیه این ابزارها پیش برویم.

حسینی درباره استان‌هایی که بیشترین تلاش را برای تهیه تبلت و گوشی هوشمند داشته‌اند، گفت: استان‌هایی که تاکنون در این زمینه بیشترین تلاش را داشته‌اند؛ بوشهر و یزد هستند که برای بیش از ۶۲ درصد دانش آموزانی که نیازمند بودند، تجهیزات آموزشی تهیه و اهدا کرده‌اند.

وی افزود: ما با موسسات مختلف خیریه‌ای جلساتی داشتیم و تفاهمنامه‌هایی امضا کردیم که آخرین آن با موسسه «مردم» بوده که تامین سه هزار تبلت را هدف‌گذاری کردیم‌ و بنا شد ۱۵۰۰ تبلت ما و ۱۵۰۰ تبلت را آن‌ها بدهند و این جریان ادامه دارد. همچنین موسسه خیریه گیتی نژاد بیست هزار تبلت را تعهد کرده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پاسخ به این سوال که اولویت دریافت تبلت یا گوشی هوشمند با کدام دانش آموزان است، گفت: اولویت ما دانش آموزان مناطق محروم، عشایری و حاشیه شهرهای بزرگ است که از هیچ گونه وسیله آموزشی برخودار نیستند. در کنار اینها دستور داده شده که از ۶۰۰ هزار کامپیوتر موجود در مدارس برای آموزش دانش آموزان استفاده شود. به این صورت که در گروه‌های دو تا پنج نفره با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی از کامپیوترهایی که داخل مدارس هستند، استفاده کنند تا از جریان آموزش باز نمانند.

حسینی در پاسخ به این سوال که دانش آموزانی که در مناطق محروم هستند و به ابزارهای آموزشی دسترسی ندارند، چطور می‌توانند درخواست خود را برای تهیه تبلت به شما اعلام کنند، گفت: نظام ارتباطی ما با سازمان آموزش و پرورش بعد از ستاد، ادارات کل استان‌ها هستند. بعد از آن روسای کل استان و سپس روسای مدارس هستند. مدیران مدارس با خانواده‌ها و دانش آموزان در ارتباطند و اطلاعاتی که دریافت کرده‌اند را به همراه استان‌ها جمع‌بندی و سپس برای ما ارسال می‌کنند.

وی تاکید کرد: بنابراین مدیر مدرسه است که تشخیص می‌دهد کدام دانش‌آموزان گوشی ندارند. مدیر مدرسه باید با تک‌تک دانش آموزان در ارتباط باشد و بداند دانش آموزان چگونه آموزش می‌بینند و آن‌ها را به فرایند آموزش برگرداند. مدیر مدرسه همان طور که مسئول مدرسه فیزیکی است، مسئول مدرسه مجازی هم هست.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مدیر با تک‌تک معلمان و دانش آموزان در ارتباط است و می‌داند هر کدام از دانش آموزان از چه نوع آموزشی استفاده می‌کنند. این که ما می‌گوییم ۷۲ درصد دانش‌آموزان مدارس استثنایی از فضای مجازی استفاده می‌کنند، یعنی ۲۸ درصد مابقی از روش‌های دیگر استفاده می‌کنند و معنایش این نیست که اینها از آموزش دورند. ضمن اینکه معلم باید در جریان این روش‌ها باشد و بر آن نظارت داشته باشد.

(Visited 4 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=30959

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.