• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 4 - رمضان - 1442
  • برابر با : Thursday - 15 April - 2021

اخبار ویژه

گزارش تصویری | عملیات اجرایـی بوستان شهدای گمنام و مجموعه توریستی قرمرض نکا رشد سه برابری بودجه شهری نکا در شرایط دشوار اقتصادی چهارساله/ شأن ما خدمت است نه شاسی‌سواری پروژه‌های نیمه‌تمام شهر را با سرعت به سرانجام می‌رسانیم/ عزممان تنها برای خدمت جزم شده است گزارش تصویری | اجتماع هیئات مذهبی نکا در آستانه ماه مبارک رمضان گزارش تصویری | اجتماع هیئات مذهبی نکا در آستانه ماه مبارک رمضان کلیپ | پویش مومنانه نذر مهدوی در یک نگاه هشتگ سردارشهید_طوسی ترند اول توییتر فارسی شد گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت سردار شهید قاسمی طوسی، شهدای شهرستان و روز نکا گزارش تصویری | توزیع ۴۳۵ بسته کمک مومنانه به نیت ۴۳۵ شهید نکا به نیازمندان علی مطهری: فردی با ویژگی‌های من باید رئیس‌جمهور شود هیچکس به خود اجازه ندهد قانون را دور بزند FATF سد راه سند همکاری ایران و چین خواهد شد؟ در وین با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم انفعال بانک مرکزی در ریل‌گذاری برای معاملات ارزهای دیجیتال ۱۷۴ فوتی کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته محکومیت ۳۲ میلیاردی محتکر سموم کشاورزی

5

سریع‌ترین قطار جهان رکورد ۳۸۲ کیلومتر بر ساعت را شکست

  • کد خبر : 23501
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰:۳۷
سریع‌ترین قطار جهان رکورد ۳۸۲ کیلومتر بر ساعت را شکست
ژاپنی‌ها اخیرا به آزمایش یک قطار گلوله‌ای در راه‌آهن شرق این کشور پرداخته‌اند. این قطار که ALFA-X نام دارد، برای نخستین بار در ماه مه سال ۲۰۱۹ میلادی تست شده بود و حالا تستی دیگر را پشت سر گذاشته است. این قطار در تئوری قادر به دست یافتن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است و در تست اخیر نیز به سرعت ۳۸۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است.

به گزارش پیک نکا،

تست موفقیت‌آمیز ژاپنی‌ها در راه‌آهنی انجام شد که توکیو را به استان آئوموری متصل می‌کند. این قطار فاصله میان ایستگاه‌های «سندای» و «موریوکا» را در حدود ۴۰ دقیقه طی کرد که به صورت معمول ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

اگرچه فاصله میان دو آزمایش بسیار زیاد به نظر می‌رسد، اما قطار گلوله‌ای ALFA-X از ماه مه سال گذشته تاکنون بیکار نبوده است. تست اخیر نخستین تستی بود که با حضور خبرنگاران انجام شد، اما این قطار گلوله‌ای ۱۰ واگنه برای مدت‌های طولانی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت و بدون هیچ مسافری در حال سفر کردن بوده تا با جمع‌آوری داده، توسعه قطارهای گلوله‌ای نسل بعد را تسهیل کند.

یکی از تفاوت‌های عمده این قطار نسل جدید نسبت به قطارهای گلوله‌ای قبلی، طراحی واگن جلویی و انتهایی آن است. طراحی این دو بخش با توجه به اختلاف فشار باد به هنگام سفر به سمت شمال یا جنوب طراحی شده است. واگن دماغه قطار ارتفاعی معادل ۲۲ متر دارد که ۷ متر از واگن وسطی قطار بلندتر به حساب می‌آید و برای سفر به شمال استفاده می‌شود. به هنگام سفر به جنوب نیز، از واگن دماغه دیگر که ۱۶ متر ارتفاع دارد بهره گرفته می‌شود.

علاوه بر این، سیستم ترمز ALFA-X روی سقف آن تعبیه شده و در کنار سیستم جدید مقاومت الکرومغناطیسی، با بهبودهای فراوان همراه بوده. از سوی دیگر سازندگان توانسته‌اند لرزش‌های عمودی و افقی را به حداقل برسانند تا مسافرین هنگام سفر با سرعت بسیار بالا، کماکان احساس راحتی داشته باشند.

خبرگزاری جاپان تایمز در گزارش خود راجع به تست قطار نوشته که هنگام دستیابی به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت، هیچ صدایی از قطار به گوش نمی‌رسید. در سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت، می‌شد اندکی نویز شنید و احساس کرد. در سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز نویز موتور و باد به گوش می‌رسید. ناگفته نماند که بعد از فاز تست یک سال و نیمه، ALFA-X بالاخره برای مصرف عمومی آماده است و مسافرین را با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت جابه‌جا خواهد کرد.

(Visited 77 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=23501

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.