• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1442
  • برابر با : Friday - 18 June - 2021

اخبار ویژه

مردم زمان رای دادن چه نکاتی را باید رعایت کنند؟ رئیسی: برای حل مشکلات مردم شب و روز نمی‌شناسم عکس/ آیت الله نوری همدانی رای خود را به صندوق انداخت علی لاریجانی در ساری رای داد دو غافلگیری بزرگ در ساعات اولیه آغاز انتخابات در ایران ! + جزئیات وزیر اطلاعات: حضور حداکثری در اراده دوستان و دشمنان نظام اثرگذار است آمریکا: نمی‌توان زمان مشخصی برای پایان مذاکرات وین اعلام کرد سه سفارش آیت الله جنتی پس از انداختن رای به صندوق چشم انداز بورس در دولت جدید عکس/ شعبه اخذ رای انتخابات ایران در کره‌جنوبی رحمانی فضلی: بازرسین مرتب کار بازرسی را انجام و اگر خطایی بود به ما اطلاع دهند آیت‌الله رئیسی رای خود را به صندوق انداخت اولین واکنش وزارت کشور به تاخیر در آغاز رأی گیری سلطانی فر: حضور ورزشکاران در پای صندوق‌های رای پشتوانه‌ای برای حرکت مردم است جلیلی و زاکانی هنوز در انتخابات حضور دارند ؟ دستور ستاد انتخابات کشور به استانداران و فرمانداران درباره تعرفه‌های انتخاباتی

1

ریزمغذی های ضروری برای سلامت قلب

  • کد خبر : 15039
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
برای سلامتی قلب راه های زیادی وجود دارد که یکی از این راه ها پیروی از رژیم غذایی سالم و مصرف ویتامین ها و مواد معدنی دوستدار قلب است.

به گزارش پیک نکا، برای سلامتی قلب راه های زیادی وجود دارد که یکی از این راه ها پیروی از رژیم غذایی سالم و مصرف ویتامین ها و مواد معدنی دوستدار قلب است.

در ادامه چند ویتامین و ماده معدنی که مصرف آن ها علاوه بر سلامت عمومی بدن به ویژه برای سلامت قلب مفید است به نقل از سایت “شیف ویتامینز” آورده شده است:

۱) اسیدهای چرب امگا ۳

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ به تقویت قلب و سلامت آن کمک می کند. دریافت مقدار کافی امگا ۳ در رژیم غذایی دشوار است زیرا بدن ما به طور طبیعی این نوع اسیدهای چرب را تولید نمی کند. اگر فقط به اندازه کافی در رژیم غذایی خود امگا ۳ دریافت نمی کنید، مصرف روغن کریل برای شما مفید خواهد بود. روغن کریل یک مکمل استخراج شده از یک گونه کریل ساکن در قطب جنوب است. کریل یک نوع خرچنگ کوچک مانند میگو است که در اقیانوس جنوبی زندگی می کند. این حیوان در پایین ترین زنجیره غذایی واقع شده و از فیتوپلانکتون ها یا جلبک های دریایی میکروسکوپی تغذیه می کند.

۲) ویتامین D

مطالعات زیادی به این واقعیت اشاره دارد که کمبود ویتامین D می تواند سلامت افراد را در معرض خطر قرار دهد. ویتامین D در واقع زمانی که در معرض نور آفتاب قرار بگیرید، توسط بدن تولید می شود و به تنظیم فشار خون کمک می کند. با این حال، عواملی مانند قرار گرفتن کمتر در معرض نور خورشید، چاقی و سن می توانند منجر به کمبود این ویتامین ضروری در بدن شوند. بسیاری از افراد به مکمل های ویتامین D نیاز دارند تا کمبود آن را در بدن خود جبران کنند.

۳) منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی است که به طور طبیعی در سبزیجات سبز تیره، آجیل و غلات سبوس دار و برخی دیگر از مواد غذایی یافت می شود. کمبود منیزیم با فشار خون بالا مرتبط است. برای به دست آوردن میزان مورد نیاز روزانه منیزیم یا مکمل آن را مصرف کنید یا به خوردن غذاهای غنی از منیزیم مانند اسفناج خام، سویا، آووکادو و حتی شکلات تلخ رو بیاورید.

۴) آنزیم CoQ10

آنزیم CoQ10 در حالی که از نظر فنی یک آنزیم است اما دست در دست با ویتامین ها در بدن کار می کند و مطالعات زیادی فواید مختلف آن را نشان داده است. این ماده را می توان به طور طبیعی در بالاترین غلظت در بیشتر گوشت ها و همچنین محصولات سویا و مغزهای خاص یافت. غلظت نسبتاً کم CoQ10 در غذاهای مصرفی روزمره به آن معناست که افراد برای دریافت میزان کافی از این آنزیم مجبور به مصرف مکمل های آن هستند.

۵) اسید فولیک

اسید فولیک که اغلب با عنوان ویتامین B9 شناخته می شود، یکی دیگر از ویتامین های مورد نیاز برای سلامت قلب است. این ویتامین به تنظیم میزان هموسیستئین، یک اسید آمینه مرتبط با خطر احتمالی لخته شدن خون، موجود در جریان خون کمک می کند. منابع طبیعی سرشار از ویتامین B9 شامل کلم بروکلی، عدس، جوانه بروکسل و مارچوبه است.

۶) پتاسیم

مدت هاست که پتاسیم برای تنظیم سطح فشار خون شناخته شده است. یک رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات می تواند به شما در رسیدن به مقدار توصیه شده پتاسیم در روز کمک کند که طبق نظر انجمن غذا و تغذیه در انستیتوی پزشکی آمریکا ۴۷۰۰ میلی گرم است. در حالی که گفته می شود موز غنی از پتاسیم است، سیب زمینی در واقع پتاسیم دو برابر بیشتر از موز در اندازه مشابه دارد. پتاسیم نیز می تواند به صورت مکمل مصرف شود.

(Visited 6 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=15039

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.