• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 29 - رمضان - 1442
  • برابر با : Monday - 10 May - 2021

اخبار ویژه

جلیلی: راهکار ما این است که جوانان مرزنشین به‌جای کوله‌بری صادرکننده باشند ۱۰ طرح پشت درهای شورای عالی فضای مجازی ماند بن بست مذاکرات صلح و نقش آمریکا تا پایان تیر ۱۳ میلیون نفر گروه پرخطر واکسینه می‌شوند لجبازی کودکانه در یک مانیفست انتخاباتی دوگانه‌سازی میدان و دیپلماسی ضد منافع ملی است نظارت مستمر بر ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران زمان‌بندی تزریق واکسن کوپارس در مازندران اعلام شد/هزار ۲۰۰ نفر در مرحله اول واکسن کرونا دریافت می‌کنند قاچاقچی مواد مخدر در محور هراز زمین گیر شد چهل‌وچهارمین شهردار ساری معرفی شد دستگیری ۲۹۰ سارق ساختمان‌های نیمه کاره در مازندران اختصاص دو هزار میلیارد تومان برای تقویت فشار گاز غرب مازندران برای کنترل بیماری “فوزاریوم خوشه گندم” چه کنیم؟ محموله‌های شیلاتی مازندران روانه روسیه و ارمنستان شد ۴۱ پروژه تعمیرات در نیروگاه نکا اجرا شد توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در ماه رمضان به همت کانون امام علی(ع) نکا

1

در دنیا خانم‌ها در فیلمسازی محلی از اعراب برای تکنیسین‌های پشت دوربین یا صاحبان فکر ندارند

  • کد خبر : 30806
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
محمدتقی فهیم در برنامه سینمایی «هفت» گفت:در دنیا اینگونه است که خانم‌ها در فیلمسازی محلی از اعراب برای تکنیسین‌های پشت دوربین یا صاحبان فکر ندارند و عموماً جلوی دوربین از آنها استفاده می‌شود.

به گزارش پیک نکا، در نشست نقد و بررسی فیلم «ابلق» نرگس آبیار در برنامه «هفت» محمدتقی فهیم  درباره فیلمسازی خانم آبیار گفت: ایشان در میان چند خانم فیلمسازی که از دستاوردهای سینمای ما بوده که توانسته در سینما به لحاظ کمّی قدم‌های خوب بردارد البته از نظر کیفی نیز دچار فراز و فرودهای بسیاری بوده است. در دنیا اینگونه است که خانم‌ها در فیلمسازی محلی از اعراب برای تکنیسین‌های پشت دوربین یا صاحبان فکر ندارند و عموماً جلوی دوربین از آنها استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: نرگس آبیار در حال حاضر برای ماندگاری در سینما قدم برداشته است و فیلم جدیدش علیرغم ضعف‌هایی که دارد اما نشان می‌دهد حالا نسبت به فیلم‌های قبلی‌اش رو به رشد است. باید تغییر در روش گرفتن نماهایش با دوربین بدهد؛ دوربین روی دست الزاماً همه جا بد نیست و اتفاقاً در دنیا تبدیل به سبکی شده است و پسامدرن محسوب می‌شود. در هر حال، خانم آبیار باید بداند زمانی که قصه می‌گوید، دوربینش را متناسب با قصه‌گویی تنظیم کند نه بر اساس التهاب کاذب و غیرلازم.

فهیم  در ادامه به حرکت دوربین روی دست اشاره کرده و افزود: در فیلم قبلی خانم آبیار که درباره تروریست بود و تنش‌های کویری و خشونت داشت، بیشتر قابل قبول بود. اما اینجا در «ابلق» دوربین روی دستش غلط است چون این جماعت در فیلم دوربین روی دست نمی‌خواهد بلکه دوربین روی ریل می‌بود چون این طبقه که به نمایش گذاشته دچار بلایایی هستند که اساساً فاقد این تنش های بیرونی‌اند و به صورت یک کاست درونی زندگی می‌کنند که می‌طلبد با دوربین نزدیک شود و ارتباط خوب برقرار کند. بنابراین اصلی‌ترین مشکلش همین است.

(Visited 2 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=30806

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.