• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - رجب - 1442
  • برابر با : Saturday - 27 February - 2021

اخبار ویژه

دوره آموزشی شیوه های دعوت به سوی نماز در شهرستان نکا برگزار شد واکنش روسیه به حمله هوایی آمریکا به مرز سوریه-عراق امزد زن” معرفی کنیم تا مردم به هر قیمتی به ما رأی بدهند حادثه سراوان؛ از جنجال قاچاقچیان تا موج سواری رسانه‌های معاند تحولات اخیر در مرز پاکستان از طرف مقامات ایرانی تحت بررسی است قانون «لغو تحریم‌ها» باید اجرایی شود/ معطل پیمان‌شکنان نشویم ظریف: حمایت ایران از سوریه به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه دارد آمریکا ۱۰ تروریست داعشی را به پایگاه خود در سوریه منتقل کرد ۳۹ مصلی جمعه امروز میزبان نمازگزاران اضافه شدن ۱۰۲ بیمار جدید کرونایی در مازندران واکنش نمایندگان مردم بابل به واقعه روستای تورسو پیام مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران به مناسبت روز امور تربیتی افزایش بدون مرز کرایه‌های برون شهری در مازندران/ مردم تخلفات را گزارش کنند حضور ۴ کشتی‌گیر مازندران در رقابت‌های اوکراین مقابله با کرونا چگونه! فرهنگ‌سازی رسانه یا اشتباهات مدیریتی تشکیل ستاد انتخابات؛ بایدها و نبایدها

2

در دنیا خانم‌ها در فیلمسازی محلی از اعراب برای تکنیسین‌های پشت دوربین یا صاحبان فکر ندارند

  • کد خبر : 30806
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
محمدتقی فهیم در برنامه سینمایی «هفت» گفت:در دنیا اینگونه است که خانم‌ها در فیلمسازی محلی از اعراب برای تکنیسین‌های پشت دوربین یا صاحبان فکر ندارند و عموماً جلوی دوربین از آنها استفاده می‌شود.

به گزارش پیک نکا، در نشست نقد و بررسی فیلم «ابلق» نرگس آبیار در برنامه «هفت» محمدتقی فهیم  درباره فیلمسازی خانم آبیار گفت: ایشان در میان چند خانم فیلمسازی که از دستاوردهای سینمای ما بوده که توانسته در سینما به لحاظ کمّی قدم‌های خوب بردارد البته از نظر کیفی نیز دچار فراز و فرودهای بسیاری بوده است. در دنیا اینگونه است که خانم‌ها در فیلمسازی محلی از اعراب برای تکنیسین‌های پشت دوربین یا صاحبان فکر ندارند و عموماً جلوی دوربین از آنها استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: نرگس آبیار در حال حاضر برای ماندگاری در سینما قدم برداشته است و فیلم جدیدش علیرغم ضعف‌هایی که دارد اما نشان می‌دهد حالا نسبت به فیلم‌های قبلی‌اش رو به رشد است. باید تغییر در روش گرفتن نماهایش با دوربین بدهد؛ دوربین روی دست الزاماً همه جا بد نیست و اتفاقاً در دنیا تبدیل به سبکی شده است و پسامدرن محسوب می‌شود. در هر حال، خانم آبیار باید بداند زمانی که قصه می‌گوید، دوربینش را متناسب با قصه‌گویی تنظیم کند نه بر اساس التهاب کاذب و غیرلازم.

فهیم  در ادامه به حرکت دوربین روی دست اشاره کرده و افزود: در فیلم قبلی خانم آبیار که درباره تروریست بود و تنش‌های کویری و خشونت داشت، بیشتر قابل قبول بود. اما اینجا در «ابلق» دوربین روی دستش غلط است چون این جماعت در فیلم دوربین روی دست نمی‌خواهد بلکه دوربین روی ریل می‌بود چون این طبقه که به نمایش گذاشته دچار بلایایی هستند که اساساً فاقد این تنش های بیرونی‌اند و به صورت یک کاست درونی زندگی می‌کنند که می‌طلبد با دوربین نزدیک شود و ارتباط خوب برقرار کند. بنابراین اصلی‌ترین مشکلش همین است.

(Visited 2 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=30806

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.