• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - جماد ثاني - 1442
  • برابر با : Sunday - 24 January - 2021

اخبار ویژه

جلوی انتقال آب دریای خزر ایستاده‌ایم تعداد بستری ها به یک هزار و ۲۱۷ نفر رسید/شناسایی ۱۶۳ بیمار جدید در شبانه روز گذشته/حال جسمانی ۲۸۲ نفر وخیم است صف سنگین سجام با چاشنی کرونا/ نوبت فروشی در کافی نت ها تفاهم‌نامه همکاری واحد نور و نظام مهندسی کشاورزی مازندران امضا شد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ۳۰ درصد واحد‌های صنفی مازندران اعلام برنامه های دهه فجر در مازندران راه ارتباطی ۵۰ روستای مازندران بازگشایی شد پیام نماینده ولی فقیه در مازندران به مناسبت حماسه ششم بهمن آمل یک بام و دو هوای «اعتماد» برای بد رفتاری دو نماینده مجلس! شریعتمداری: نگاه بایدن به برجام همانند ترامپ بلکه سخت‌تر است/ خرازی: اعتبار آمریکا در صحنه جهانی آسیب دیده ماجرای همه دخالت‌های دولت در بورس/ از «تحلیل تکنیکال رئیس دفتر» تا «همه چیزتان را به بورس بسپارید» آیت‌الله رئیسی: همکاری قوای مجریه و مقننه برای اجرای سند تحول قضایی لازم است الزام کاندیداهای ریاست جمهوری به ارائه لیست اموال/ از راهکارهای قانونی تا پویش‌های مردمی چراغ نیمه سوی صادرات برنج در مازندران/آیا وعده‌های وزیر اقتصاد عملی می‌شود؟ عاملان شرارت در بیمارستان گرگان در چنگ قانون شکست لایپزیگ و لورکوزن در بوندسلیگا

1

خاص‌ترین میوه‌ها برای پیشگیری از چاقی

  • کد خبر : 27051
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
آنتوسیانین موجود در برخی میوه ها که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، ممکن است به پیشگیری از اضافه وزن کمک کند.

به گزارش پیک نکا، در اینجا خاص‌ترین میوه‌هایی که مصرف آنها به طور روزانه، منجر به پیشگیری از چاقی می شود، بیشتر معرفی شده اند:

سیب ها: سیب سرشار از فلاونوئیدها و غنی از فیبر است. مصرف روزانه سیب برای کاهش وزن اهمیت زیادی دارد. برای بهره بردن از مزایای سلامتی سیب، آن را با پوست بخورید چون بیشترین میزان آنتی اکسیدان و فیبر این میوه در پوستش گنجانده شده است. مصرف سیب منجر به بهبود کنترل قند خون می شود و در نتیجه شما کمتر هوس مصرف غذاهایی را می کنید که خاصیت چندانی ندارند.

توت فرنگی: همتای زغال اخته است و به حفظ وزن سالم کمک می کند. توت فرنگی نیز سرشار از آنتوسیانین بوده و مصرف یک فنجان از آن در روز به همراه ماست کم چرب یا بلغور جو، پیشنهاد می شود. وقتی صحبت از مصرف زیاد میوه می شود، نگرانی از اضافه وزن ناشی از فروکتوز موجود در آنها وجود دارد اما میوه هایی مانند سیب سبز، گلابی، انواع توت مانند تمشک، توت فرنگی و بلوبری به بهترین میوه ها برای کاهش وزن هستند ضمن این که قند کمتری نسبت به سایر میوه ها دارند.

زغال اخته: سرشار از آنتوسیانین ها و پلیمرهای فلاونوئید است. به طوری که یک چهارم فنجان از این میوه، ۱۰ میلی گرم آنتوسیانین به بدن می رساند. هنوز مشخص نیست چرا چرا فلاونوئیدها باعث کاهش وزن می شود اما به گفته محققان ثابت شده مصرف روزانه این میوه، شما را دچار احساس سیری کرده و از پرخوری جلوگیری می کند.

گلابی: این میوه نیز دوز سالمی از پلیمرهای فلاونوئید را دارد و فیبر بالای موجود در آن منجر به احساس سیری طولانی مدت می شود. درست مانند سیب، گلابی را نیز باید با پوست بخورید تا از بیشترین منافع سلامت آن سود ببرید.

فلفل: تعجب نکنید چون فلفل ها هم جزو میوه ها هستند و البته جزو سالم ترین آنها که می توانند نقش مهمی هم در کاهش وزن داشته باشند. ترکیبی به نام کپسایسین موجود در فلفل منجر به تبدیل چربی های سفید به چربی های قهوه ای انرژی سوز در بدن می شود.

 

(Visited 8 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=27051

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.