• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - صفر - 1443
  • برابر با : Friday - 17 September - 2021

اخبار ویژه

اجتماع عزاداران حسینی در حرم شهدای گمنام نکا + پوستر ضرورت عزم ملی برای احیای میانکاله/ منطقه آزاد نیاز جدی مازندران است کشف ۱۲۲ فقره سرقت در شش شهر مازندران تبیین درست فلسفه اربعین، راه روشنی را برای جاماندگان از این قافله ترسیم می کند اختصاص عوامل انگیزشی برای استادان فعال در جذب دانشجو قطع زنجیره انتقال کرونا در نکا با اجرای رزمایش هوشمند طرح شهید سلیمانی فاز نخست ایمن‌سازی خط ۳۰ اینچ انتقال گاز به شمال کشور در منطقه ۴ عملیات انتقال گاز انجام شد کامیون‌داران نکا یک سال سهمیه لاستیک دریافت نکرده‌اند موسی خلیلی به عنوان شهردار نکا ابقا شد مردمی بودن و دوری از اشرافی گری در دستور کار مسئولان باشد کشف مواد مخدر در ساری و نکا تعداد بستری ها به ۲۵۵۲ نفر رسید/بستری ۳۳۸ کرونایی جدید در ۲۴ شاعر گذشته/۱۷ شهرستان از وضعیت قرمز خارج شدند جلوگیری از انحرافات و افراط گری در عزاداری نیازمند اطلاع رسانی به موقع است عمل صالح و ایمان پشتوانه محکمی برای انسان و روز قیامت است برگزاری مراسم عصر شعر عاشورایی «بوریا» در مازندران تصاویر/ آیین قرعه‌کشی مسابقه کتابخوانی «از فیضیه تا الرشید» در نکا

2

جزییات شیوه جدید برگزاری کنکور از سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 37447
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۰ - ۵:۰۸
جزییات شیوه جدید برگزاری کنکور از سال ۱۴۰۲
مدیرکل دفتر سیاستگذاری، آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی تست محور شدن کنکور را مورد انتقاد قرار داد و اظهار کرد: با مسئولان آموزش و پرورش در این مورد جلساتی داشتیم، بر این اساس سعی کردیم تدابیری داشته باشیم تا صرفا ارزیابی براساس تست نباشد، در واقع تست ملاک سنجش یادگیری نیست.

به گزارش پیک نکا،  مدیرکل دفتر سیاستگذاری، آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی به تشریح سازوکار برگزاری کنکور از سال ۱۴۰۲ پرداخت.

موسوی مدیرکل دفتر سیاستگذاری، آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگوی ١٨ و ٣٠ شبکه خبر با اشاره به اینکه پنج بند درباره شیوه جدید کنکور مصوب شده است، اظهار کرد: سال هاست که نظام سنجش و پذیرش مشکلات متعددی دارد و داوطلبان و دانس آموزان همچنین مسئولان سنجش و پذیرش به این مشکلات اذعان دارند بنابراین با همت شورای عالی انقلاب فرهنگی و آسیب شناسی رخ داده برخی سیاست‌های مشخص که برای حل مشکلات موجود کنکور است، احصا کردیم.

او با اشاره به اینکه استرس جوانان و خانواده‌های آن در دوران کنکور بسیار است، اظهار کرد: برگزار دوبار آزمون به کاهش استرس کمک می‌کند و اعتبار دو ساله کنکور در شیوه جدید به این معناست که داوطلب می‌تواند در آزمون‌های بعدی شرکت کند و خودش را محک بزند، اما برخلاف سال‌های قبل با انتخاب رشته امکان شرکت در کنکور سال بعد از داوطلب سلب نمی‌شود و در دفعات بعد هم اجازه انتخاب رشته دارد.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری، آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی تست محور شدن کنکور را مورد انتقاد قرار داد و اظهار کرد: با مسئولان آموزش و پرورش در این مورد جلساتی داشتیم، بر این اساس سعی کردیم تدابیری داشته باشیم تا صرفا ارزیابی براساس تست نباشد، در واقع تست ملاک سنجش یادگیری نیست.

او با اشاره به سازوکار حذف دروس عمومی در روش جدید برگزاری کنکور تصریح کرد: این نوع از دروس نیازمند بینش عمیق است بنابراین این موضوع را در کنکور تستی ارزیابی نمی‌کنیم و این کار همچنین به داوطلبان فرصت می‌دهد تا وقت بیشتری داشته باشند که دروس تخصصی را با دقت بیشتری دنبال کنند.

محدودیت‌های نظام فعلی سنجش و پذیرش در ارزیابی داوطلبان کنکور

در ادامه خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پذیرش آموزش و پرورش با اشاره به نارسایی وضعیت نظام فعلی سنجش و پذیرش گفت: محدویت جدی سوالات تستی در ارزیابی سطوح بالای یادگیری و توانایی حل مساله، اتکای بیش از حد سوالات چهار گزینه‌ای به سرعت عمل و تکنیک پذیری که به یادگیری عمیق آسیب می‌زند همچنین استرس زایی داوطلبان برای تعیین سرنوشت داوطلبان در عرض سه ساعت از جمله این عوامل است.

او ادامه داد: تغییر شکل برنامه‌های درسی و اهداف آموزشی از دیگر تبعات منفی کنکور است که موجب می‌شود تعادل برنامه درسی به هم بخورد و در متوسطه دوم به جای تمرکز بر برنامه درسی بر موضوعات مربوط به کنکور توجه ویژه‌ای می‌شود.

رئیس مرکز سنجش و کیفیت آموزشی بیان کرد: با این وجود که نظام آموزشی نظری است و نه آموزش‌محور باز شاهد هستیم که دانش آموزان کوششی انجام نمی‌دهند و به دنبال نکات کنکوری هستند.

او با اشاره به تغییر سهم سابقه تحصیلی در کنکور گفت که باید در آیین نامه‌های اجرایی سازوکاری تعریف شود تا شائبه‌ای از حیث یکسان بودن شرایط سهم سوابق تحصیلی در سال‌های مختلف نباشد، گفت: در شیوه جدید برگزاری کنکور هر داوطلب در چهار نوبت اجازه دارد تا در آزمون تخصصی شرکت کند و هر زمانی که قصد پذیرش داشت از نتایج یکی از این چهار نوبت بهره بگیرد؛ این زمانی قابل اجراست که شرایط هم سطح باشد؛ اشکالی که به آموزش و پرورش وارد می‌شود هم این است سطح امتحانات در هر سال متفاوت برگزار می‌شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی تصریح کرد: در جلساتی که برای هم ترازی داشتیم تدابیری در نظر گرفتیم تا سطح دشواری سوالات در سال‌های مختلف وضعیت یکسانی داشته و نمرات در سال‌های مختلف قابل مقایسه یاشد، اما تا زمانی که این تصمیمات تبدیل به آیین نامه اجرایی نشود قابل اطلاع رسانی نیست.

 

 

 

 

 

 

 

مخاطبان گرامی، محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این مطلب، صرفاً جهت گردآوری، بررسی و انتشار اخبار، مطالب، رویکردها و دیدگاه‌های سایر رسانه‌ها منتشر شده و ادعاها و القائات احتمالی این مطالب هرگز مورد تأیید پایگاه خبری پیک نکا نیست، لذا ممکن است بخشی از اطلاعات موجود در این مطلب درست نباشد. لطفا در صورت مشاهده هر گونه ایراد مشکل را گزارش کنید.

(Visited 2 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=37447

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.