• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رجب - 1442
  • برابر با : Sunday - 28 February - 2021

اخبار ویژه

تشدید نظارت‌ دستگاه قضایی بر عملکرد مدیران در مازندران تشییع پیکر مطهر ۱۰ شهید دوران دفاع مقدس در مازندران دو هفته سرنوشت ساز برای مقابله با کرونا مهاجم باتجربه نساجی از لیست خارج شد (عکس) منابع بانکی مازندران بیش از ۵۱ درصد افزایش یافت نساجی مازندران – آلومینیوم اراک/ اولین جدال بدون خطیبی، اراکی‌ها با سکانداری خرم زی به دنبال تداوم موفقیت جاده کندوان مسدود است سه مدال جهانی برای گوش شکسته های مازندران چرا دولت روحانی با افزایش قیمت دلار فضا را برای شورش فراهم می‌کند؟ اظهار نظر جدید مقامات صهیونیست: گنبد آهنین در برابر موشک‌های کروز یمنی ناتوان است تعرفه اینترنت پیام‌رسان‌های داخلی در سال ۱۴۰۰ رایگان است هجمه وزیر ارتباطات علیه مجلس/ تلاش آذری جهرمی برای دیده شدن آغاز تست انسانی دومین واکسن ایرانی کرونا/ تولید انبوه واکسن « کووپارس» از اواخر بهار واکسن، تاکتیکی دیرهنگام در کنار استراتژی مقابله/کرونا را آن‌گونه که هست، ببینیم دستگیری ۵ سوداگر جنگل در نکا راه اندازی هیات سیار خودرویی در نکا به مناسبت میلاد امام علی(ع)

0

تکنیک جادویی برای دور کردن عصبانیت از خود

  • کد خبر : 9433
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
تکنیک جادویی برای دور کردن عصبانیت از خود
برای اینکه مدام عصبانی نشویم و به سرعت از کوره در نرویم،‌ با کنترل هیجانات منفی و حفظ تعادل روانی، ‌تمرکز خود را بر روی احساسات و عکس‌العمل مثبت قرار دهیم.

به گزارش پیک نکا، شیدا عباسی اظهار داشت: بعضی مواقع بروز هیجانات دلیل خاصی ندارند از این رو چنانچه فردی در مواقعی احساس می کند عصبانی است، بهتر است که بداند این احساس ممنوع نیست بلکه چیزی که ممنوع است یاد نگرفتن چگونگی تعامل و سازگاری با این احساس است.

وی با بیان اینکه هیجانات در هر لحظه می‌آیند و می‌روند و این افراد هستند که باید خود را برای مواجهه با احساسات مثبت و منفی، آماده سازند، افزود: برخی مواقع بروز هیجانات دلیل خاصی ندارد و هنگامی که دلیل خاصی برای بروز احساس و هیجان نمی توان یافت، تمرکز خود را باید بر روی یافتن و به وجود آوردن احساس خوب و مثبت گذاشت.

این رواندرمانگر تصریح کرد: فرد احساسی و عصبی هر زمان که هیجانی شد، حتما نباید سریعا واکنش نشان دهد بلکه با کمی صبر و حوصله و عکس‌العمل مناسب، اطراف خود را ببیند و در صورتی که ایستاده، ‌بنشیند و یا با تغییر مکان و موقعیت،‌ سعی در کنترل و مدیریت هیجان بوجود آمدن درون خود کند.

عباسی گفت: زندگی روزانه هر فرد احتمال دارد که مملو از حوادث پیش بینی نشده و به دنبال آن هیجانات گوناگون باشد، از این رو می توان با ثبت روزانه حالات عصبانیت و اضطراب بوجود آمده در یک دفترچه یادداشت شخصی تا حدود زیادی از چگونگی بروز این هیجانات آگاه شد. این روش به اثبات رسانده تأثیر قابل ملاحظه ای بر یادآوری و کنترل خشم و هیجانات افراد حادثه دیده خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: برای حفظ تعادل و از طرفی تعامل مناسب با دیگران در مواقع بروز خشم و عصبانیت نیاز است که شدت اضطراب و ناامیدی خود را تحت کنترل درآورده و از بوجود آمدن رنجش و ناراحتی در اطرافیان جلوگیری کرد.

این رواندرمانگر شناختی رفتاری از پوزش خواهی،‌ تنظیم تنفس و ضربان قلب،‌ مشورت با افراد مطمئن، پیاده روی برای تمدد اعصاب،‌ عدم تمرکز بر اتفاقات منفی، اشتغال و سرگرمی، ورزش و فعالیت جسمی و مطالعه به عنوان راههای برقراری تعادل و کنترل عصبانیت یاد کرد و افزود: در صورت ادامه داربودن عصبانیت و اختلالات هیجانی، مراجعه به رواندرمانگر مجرب برای دستیابی به آرامش پایدار توصیه می شود.

(Visited 11 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=9433

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.