• امروز : چهارشنبه - ۶ بهمن - ۱۴۰۰
  • برابر با : 23 - جماد ثاني - 1443
  • برابر با : Wednesday - 26 January - 2022

اخبار ویژه

سرقت عامل قطعی گسترده شبکه تلفن و اینترنت همراه در شرق مازندران افزایش ضریب بودجه استانی مازندران در مجلس افزایش ضریب بودجه استانی مازندران در مجلس انفجار پیک نیک در نکا حادثه آفرید “پلیس”؛ هدف رگبار مجرمان خشن/ یتیمان روحانی در حسرت آبان ۹۸ اعترافی که پس از «دروغ بزرگ امارات» درباره توان موشکی یمن افشا شد روزهای سخت اساتید انقلابی در دولت روحانی؛ سکوت و استانداردهای دوگانه اصلاح‌طلبان ساحل در قرق سازمان‌های دولتی/پای مردمان شهر به سواحل نمی‌رسد! طرح اصلاحی «تشکیل سازمان پدافند غیرعامل» هفته آینده راهی صحن مجلس می‌شود جاخالی دادن مرعشی و جهانگیری درباره ارز ۴۲۰۰ تصاویر/ بازگشایی محور کوهستانی گلوگاه پس از بارش شدید برف ۳ هزار و ۱۰۰ متر از نوار ساحلی در اختیار ارتش کشف بیش از ۸ کیلو تریاک در بابل آخرین اخبار کرونایی مازندران تا ۴ بهمن ۱۴۰۰/ بازگشت رنگ زرد کرونایی به مازندران افزایش ۲۰ درصدی بارش‌ها در نخستین ماه از زمستان در مازندران افزایش ۱۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مازندران

5

تمرین های ورزشی برای بهتر شدن قوز شست پا

  • کد خبر : 8620
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۳۳

به گزارش پیک نکا، بونیون یا قوز شست پا زمانی به وجود می آید که نخستین استخوان متاتارسال پا به طرف بیرون چرخیده و نوک انگشت بزرگ پا به طرف داخل تغییر جهت می دهد و سبب می شود که مفصل به طرف بیرون برجستگی پیدا کند. نام لاتین این ناهنجاری، هالوکس والگوس است( هالوکس به […]

به گزارش پیک نکا، بونیون یا قوز شست پا زمانی به وجود می آید که نخستین استخوان متاتارسال پا به طرف بیرون چرخیده و نوک انگشت بزرگ پا به طرف داخل تغییر جهت می دهد و سبب می شود که مفصل به طرف بیرون برجستگی پیدا کند. نام لاتین این ناهنجاری، هالوکس والگوس است( هالوکس به معنی انگشت بزرگ پا و والگوس به معنی بیرون آمدن از خط تقارن بدن).

بونیون زمانی رخ می دهد که بافت قاعده انگشت شست پا متورم شده و برامدگی بزرگی را کنار پا ایجاد کند. خوش بختانه اکثر بونیون ها احتیاج به عمل جراحی ندارند.

علل پیدایش بونیون گوناگون و پیچیده هستند و درمان آن هم سخت است. پیشرفت انحراف شست پا یا بونیون میتواند در نتیجه داشتن زمینه ژنتیکی و پوشیدن طولانی مدت کفش های نامطلوب رخ دهد. با گذشت زمان، استخوان بیرون زده خارجی از انتهای شست پا جلو می آید.

تمرین ۱

بر روی یک صندلی بنشینید و بعد از آن زیر پای اسیب دیده یک توپ تنیس یا گلف یا هر توپ کوچک بگذارید و آنگاه پای خویش را روی توپ با فشار با حرکات رفت و برگشتی به حرکت درآورید. این کار را ده دقیقه در روز انجام دهید

تمرین ۲

بر روی یک صندلی بنشینید آنگاه دست خویش را در یک فنجان آب گرم بگذارید تا دست شما گرم شود حال انگشتان دست را لای انگشتان پا بگذارید حال با انگشتان دست خود پای خود بگیرید و انگشتان پای خویش را به طرف جلو بکشید و آنگاه به عقب بکشید, این کار را ده دقیقه در روز انجام دهید.

تمرین ۳

صاف بایستید و انگشتان پای خویش جمع کنید و آنگاه رها کنید, این کار ده دقیقه در روز انجام دهید.

تمرین ۴

روی صندلی بنشینید، کف پای اسیب دیده را در کف دست خویش بگذارید ، آنگاه انگشتان دست خود را ازادانه بین انگشتان پایتان قرار دهید. به مدت ۵تا ۱۰ دقیقه انگشتان پایتان را به جلو و عقب، چپ و راست و پائین خم کنید.

تمرین ۵

پای اسیب دیده را روی زانوی پای مخالف بگذارید . پای خویش را از قسمت زیر انگشت بزرگ پا با دست مخالف آن بگیرید. با استفاده از دست ازاد خود، به آرامی انگشت شست پا را کشیده و از مفصل دور کنید.

این وضعیت را حفظ نموده و به آرامی انگشت پای خویش را در جهت عقربه های ساعت و خلاف آن بچرخانید. این حرکت را به تعدادی که پزشک گفته است تکرار کنید.

تمرین ۶

کشش شست پا:با دست به آرامی شست پا را به طرف جای مناسبش هدایت کنید، ۱۰ ثانیه نگه دارید و ۳ تا ۴ دفعه تکرار کنید.

تمرین ۷

بالا بردن قوس کف پا:می توانید با بالا بردن قوس کف پا در منزل، آنرا بکشید. این کشش به تقویت و کشیدگی قوس ها کمک کرده و گرفتگی و درد پاها را کاهش می دهد. می توانید این حرکت را روی یک زیرانداز ورزشی انجام دهید.

ایستاده و پاها را به میزان عرض باسن باز کنید. آنگاه تمام ده انگشت را بالا برده و آن ها را به طرف بالا بکشید. به آرامی و تک تک انگشتان را پائین آورید.

تنها انگشتان کوچک را بالا برده و انگشت بزرگ را روی زمین بگذارید. انگشت بزرگ را به جلو و پائین بکشید.

آنگاه برآمدگی انگشت بزرگ و قسمت داخلی پاشنه را روی زمین قرار دهید. این کار قوس پا را بالا نگه داشته و آنرا تقویت می کند.

تمرین ۸

ورزش بالا بردن پاشنه پا: در حالی روی پاهایتان بایستید که زانوها خمیده هستند. تلاش کنید قوس کف پا را تا جایی که میتوانید بالا ببرید و در این حالت بمانید.

پاشنه پای اسیب دیده را از زمین بلند کنید در حالیکه روی انگشت دچار بونیون فشار وارد می کنید. برای ۵ ثانیه در این حالت بمانید و آنگاه به پاها استراحت دهید.

لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=8620

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.