• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - صفر - 1443
  • برابر با : Thursday - 23 September - 2021

اخبار ویژه

اجتماع عزاداران حسینی در حرم شهدای گمنام نکا + پوستر ضرورت عزم ملی برای احیای میانکاله/ منطقه آزاد نیاز جدی مازندران است کشف ۱۲۲ فقره سرقت در شش شهر مازندران تبیین درست فلسفه اربعین، راه روشنی را برای جاماندگان از این قافله ترسیم می کند اختصاص عوامل انگیزشی برای استادان فعال در جذب دانشجو قطع زنجیره انتقال کرونا در نکا با اجرای رزمایش هوشمند طرح شهید سلیمانی فاز نخست ایمن‌سازی خط ۳۰ اینچ انتقال گاز به شمال کشور در منطقه ۴ عملیات انتقال گاز انجام شد کامیون‌داران نکا یک سال سهمیه لاستیک دریافت نکرده‌اند موسی خلیلی به عنوان شهردار نکا ابقا شد مردمی بودن و دوری از اشرافی گری در دستور کار مسئولان باشد کشف مواد مخدر در ساری و نکا تعداد بستری ها به ۲۵۵۲ نفر رسید/بستری ۳۳۸ کرونایی جدید در ۲۴ شاعر گذشته/۱۷ شهرستان از وضعیت قرمز خارج شدند جلوگیری از انحرافات و افراط گری در عزاداری نیازمند اطلاع رسانی به موقع است عمل صالح و ایمان پشتوانه محکمی برای انسان و روز قیامت است برگزاری مراسم عصر شعر عاشورایی «بوریا» در مازندران تصاویر/ آیین قرعه‌کشی مسابقه کتابخوانی «از فیضیه تا الرشید» در نکا

1

بهترین میان وعده های قبل و بعد از ورزش

  • کد خبر : 23909
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
با توجه به نوع ورزش، قبل و بعد از تمرین باید خوراکی‌هایی مصرف کرد که نیاز بدن به انرژی را تامین کنند. خوراکی‌های سرشار از کربوهیدرات ها و فاقد چربی، پروتئین و فیبر پیش از ورزش مناسب هستند زیرا هضم بهتری دارند. پس از ورزش نیز بهتر است منابع کربوهیدرات با شاخص قند نسبتا بالا مانند خشکبار میل شود.

به گزارش پیک نکا،

به معرفی میان وعده هایی اشاره خواهیم کرد که قبل و بعد از ورزش توصیه می شوند.

این مواد غذایی عبارتند از:

موز

موز میان‌وعده ایده‌آل برای قبل و بعد از تمرینات استقامتی است. این میوه شاخص گلیسمی پایینی دارد که باعث تامین انرژی برای مدت طولانی می‌شود و از طرفی سرشار از ریزمغذی‌هاست. همچنین موز برخلاف بسیاری از میوه‌ها، فیبر بالایی ندارد و به‌همین دلیل راحت‌تر هضم می‌شود. البته می‌توان همراه آن کمی میوه خشک نیز میل کرد.

آب انار

آب انار برای بعد از تمرین بدنسازی توصیه می‌شود. گرچه این نوشیدنی قند دارد اما خیلی شیرین نیست و نیاز بدن به بسیاری از ریزمغذی‌ها را تامین می‌کند. همچنین منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، پتاسیم، منیزیم و کلسیم محسوب می‌شود. آب انگور طبیعی نیز از دیگر نوشیدنی‌ های مفید همانند آب انار است.

تخم‌مرغ و نان سبوس‌دار

در وعده‌ی غذا پس از تمرینات عضله‌سازی البته نه بلافاصله، می‌توان دو تخم‌مرغ آب‌پز میل کرد تا نیاز به پروتئین بدن تامین شود. البته تکه‌ای نان سبوس‌دار نیز برای دریافت کربوهیدرات ها توصیه می‌شود.

خشکبار

بهترین میان‌وعده در زمان تمرینات استقامتی، مخلوطی از خشکبار است. مغزها و میوه‌های خشک علاوه بر کربوهیدرات ها، منبع غنی از ریزمغذی‌ها هستند که چند عدد حین تمرین حدود دو ساعت کافی است. البته مغزها باید خام و بدون نمک باشند.

نان سبوس‌دار و بادام

یکی از بهترین میان‌وعده‌ها پس از ورزش، نان سبوس‌دار به‌خاطر کربوهیدرات ها با شاخص گلیسمی پایین است که همراه با بادام، منبع غنی از اسیدهای چرب غیراشباع و املاح به‌خصوص کلسیم خواهد بود.

اسموتی میوه‌ها

پیش از تمرینات استقامتی یا عضله‌سازی توصیه می‌شود برای تامین کربوهیدرات ها، ویتامین‌ها و املاح، اسموتی میوه میل شود. فیبرهای میوه در حالت اسموتی خرد می‌شوند و هضم راحت‌تری دارند. البته در تهیه اسموتی باید توجه داشت که میوه‌های خیلی شیرین همزمان میل نشود.

(Visited 18 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=23909

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.