• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - ذو الحجة - 1442
  • برابر با : Wednesday - 28 July - 2021
2

بعد از کرونا این غذاها را بخورید

  • کد خبر : 36904
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۳:۳۶
بعد از کرونا این غذاها را بخورید
همه ما یک سال و اندی گذشته روزهای سختی را پشت سر گذاشته ایم که هنوز هم از شر اثرات منفی آن روی ابعاد مختلف زندگی مان خلاص نشده ایم. بسیاری از افراد به این عفونت مبتلا شده اند و برخی هم عزیزان خود را به دلیل این عفونت مهملک از دست داده اند.

به گزارش پیک نکا، درست است برای بهبودی از عفونت ویروس کرونا مراقبت های زیادی نیاز است، اما حتی پس از بهبودی نیز باید بسیار مراقب بود. بدن به طور شبانه روزی برای از بین بردن ویروس کرونا درگیر شده، بنابراین شما باید تمام مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی از دست رفته را جایگزین کنید تا از بروز هر گونه مشکلی در آینده جلوگیری کنید.

یکی از مواد مغذی که باید بعد از ریکاوری باید در رژیم غذایی خود بگنجانید پروتئین است. رژیم غذایی حاوی پروتئین بالا همراه با نوشیدن مایعات کافی و سبزیجات سبز کلید طلایی بهبودی کامل و درست بعد از کرونا است. ال گلوتامین برای تکمیل سطح پروتئین در بدن برای بیماران تجویز می شود.

به گزارش تایمزسوفاندیا، متخصصان تغذیه پس از ترخیص به بیماران توصیه می کنند رژیم غذایی غنی از پروتئین شامل تخم مرغ، گوشت کم چرب و غلات برای ایجاد ایمنی لازم داشته باشند.

کمبود پروتئین

کمبود پروتئین با ایمنی و خطر ابتلا به کرونا به طور مستقیم در ارتباط است، همچنین فقط مصرف پروتئین مهم نیست بلکه کیفیت و کمیت آن نیز باید در نظر گرفته شود. یک پروتئین با ارزش بیولوژیکی بالا (تخم مرغ، گوشت بدون چربی، ماهی و لبنیات) حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری و اثر ضدالتهابی است.

اسیدهای آمینه موجود در پروتئین مانند آرژنین و گلوتامین برای تحریک سیستم ایمنی مهم هستند، اما چگونه می توان فهمید پروتئین لازم را دارید یا از کمبود آن رنج می برید؟ در ادامه چند نشانه وجود کمبود پروتئین در بدن توضیح داده می شود:

مشکل در کاهش یا افزایش وزن

اگر به طور مرتب در حال ورزش هستید، غذای سالم می خورید؛ اما هنوز نتایج چشمگیری را مشاهده نمی کنید ممکن است به کمبود پروتئین دچار باشید. عدم مصرف پروتئین کافی مانع روند ترمیم عضلات می شود که در نهایت به جای چربی سوزی منجر به از دست دادن عضلات سخت بدست آمده می شود.

نوسانات خلقی

تحریک پذیری، مه مغزی و خلق و خوی ناپایدار با مصرف کم پروتئین در ارتباط است. پروتئین به سنتز انواع هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی مسئول روحیه کمک می کند.

هوس های عجیب و غریب و تصادفی

عدم تامین پروتئین کافی و مورد نیاز بدن منجر به افت سطح قند خون شود که ولع خوردن را افزایش می دهد، بنابراین برای اطمینان از ثابت بودن سطح قند خون غذاهای غنی از پروتئین مصرف کنید.

مشکلات مربوط به پوست، مو و ناخن

پوست، ناخن ها و موها از پروتئین تشکیل شده اند، بنابراین کمبود پروتئین نیز روی آنها تاثیر منفی می گذارد. کمبود شدید پروتئین باعث قرمزی، پوسته پوسته شدن و تغییر رنگ شود. حتی منجر به نازک شدن مو، کمرنگ شدن، ریزش مو و شکنندگی ناخن ها می شود.

چه مقدار پروتئین باید مصرف کنید؟

یک قانون ایمن برای مصرف ۱ تا ۱.۵ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است. اگر فردی ۵۰ کیلوگرم وزن دارد مصرف پروتئین ایده آل برای وی بین ۵۰ تا ۶۵ گرم در روز است.

بهتر است پروتئین را از منابع طبیعی مانند گوشت، تخم مرغ، ماهی، لبنیات، حبوبات و سویا دریافت کنید، اما در صورتی که نمی توانید پروتئین لازم را از این روش تامین کنید روی مصرف مکمل های پروتئینی مانند پروتئین آب پنیر یا پودر پروتئین گیاهی سرمایه گذاری کنید.

 

 

 

 

 

 

 

مخاطبان گرامی، محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این مطلب، صرفاً جهت گردآوری، بررسی و انتشار اخبار، مطالب، رویکردها و دیدگاه‌های سایر رسانه‌ها منتشر شده و ادعاها و القائات احتمالی این مطالب هرگز مورد تأیید پایگاه خبری پیک نکا نیست، لذا ممکن است بخشی از اطلاعات موجود در این مطلب درست نباشد. لطفا در صورت مشاهده هر گونه ایراد مشکل را گزارش کنید.

(Visited 78 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=36904

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.