• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - رجب - 1442
  • برابر با : Saturday - 27 February - 2021

اخبار ویژه

دستگیری ۵ سوداگر جنگل در نکا راه اندازی هیات سیار خودرویی در نکا به مناسبت میلاد امام علی(ع) گسترش شبکه آب سد گلورد گامی برای جبران بی آبی شرق مازندران است دوره آموزشی شیوه های دعوت به سوی نماز در شهرستان نکا برگزار شد واکنش روسیه به حمله هوایی آمریکا به مرز سوریه-عراق امزد زن” معرفی کنیم تا مردم به هر قیمتی به ما رأی بدهند حادثه سراوان؛ از جنجال قاچاقچیان تا موج سواری رسانه‌های معاند تحولات اخیر در مرز پاکستان از طرف مقامات ایرانی تحت بررسی است قانون «لغو تحریم‌ها» باید اجرایی شود/ معطل پیمان‌شکنان نشویم ظریف: حمایت ایران از سوریه به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه دارد آمریکا ۱۰ تروریست داعشی را به پایگاه خود در سوریه منتقل کرد ۳۹ مصلی جمعه امروز میزبان نمازگزاران اضافه شدن ۱۰۲ بیمار جدید کرونایی در مازندران واکنش نمایندگان مردم بابل به واقعه روستای تورسو پیام مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران به مناسبت روز امور تربیتی افزایش بدون مرز کرایه‌های برون شهری در مازندران/ مردم تخلفات را گزارش کنند

0

با این مواد غذایی سالاد خود را خوشمزه و مغذی کنید

  • کد خبر : 6247
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۵:۰۹
در این مقاله تیم ترجمه الودکتر به شما آموزش می دهد چگونه به سالاد خود چاشنی اضافه کنید. سالاد باید در رژیم غذایی هر شخص وجود داشته باشد.

به گزارش پیک نکا، سبزیجات کبابی شده برای اضافه گردن به سالاد

سبزیجات روغنی یک مکمل خوشمزه برای سبزیجات سالاد خام می‌باشند. بسته به سبزیجات، طعم دهنده و بافت های مختلف بوجود می آورد. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که پختن سبزیجات و اضافه کردن آنها به سالاد باعث هضم آسان‌تر و بهتر می‌شود همچنین پخت این سبزیجات کمک می‌کند مواد مغذای لازم بهتر جذب بدن شود.

برای تهیه سبزیجات سرخ شده، سبزیجات انتخاب شده خود را برش دهید، آنها را در روغن زیتون و ادویه جات مورد نظر خود بریزید و آنها را در ۳۰-۴۰ دقیقه در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۶ درجه سانتیگراد) بپزید. شما همچنین می‌توانید از سبزیجات پخته شده در پیش غذای خود از در سالاد خود مصرف کنید.

تخم مرغ پخته شده

تخم مرغ می‌تواند یکی از بهترین مواد غذایی برای اضافه شدن به سالاد شما باشد. یک تخم مرغ بزرگ دارای ۶ گرم پروتئین و بیش از ۱۵ ویتامین می‌باشد و همه این مواد تنها ۷۷ کالری به همراه دارد. تخم مرغ به دلیل اینکه مادهای پروتئینی می‌باشد به شما کمک میکند احساس سیری کنید. یک مطالعه بر روی ۳۰ زن که دچار چاقی بیش از حد بودند به این نتیجه رسیدند که کسانی که تخم مرغ در یک وعده غذایی خود مصرف می‌کنند در طول ۳۶ ساعت بعد میل کمتری به خوردن زیاد مواد غذایی دارند نسبت به کسانی که در وعده‌های غذایی خود از تخم مرغ استفاده نکردند.

برای پختن تخم مرغ ا به صورت آبپز آن‌ها را در یک ظرف قرار دهید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بجوشد سپس قبل از مصرف ابتدا ۵ دقیقه آن را در آب سرد قرار دهید و سپس پوست آن را جدا کنید.

سبزی‌های تازه

Using Fresh Herbs 0 - با این مواد غذایی سالاد خود را خوشمزه و مغذی کنید

سبزی شامل برگ گیاهان، تخم یا گل‌ گیاهان می‌باشد که می‌توانید به سالاد خود اضافه کنید و از مزه آن استفاده کنید. از جمله سبزی‌های اضافه شده به سالاد که بسیار محبوب و معروف هستند می‌توان ریحان، نعنا، جعفری، مریم گلی و گیشنیز نام برد. این سبزیجات نه تنهاطعم و عطر خوبی به سالاد شما می‌دهند بلکه دارای خواص زیادی برای سلامتی شما می‌باشند. به عنوان مثال تحقیقات نشان می‌دهد مقدار کمی مریم گلی یا رزماری می تواند دارای خواص ضد سرطانی باشد و این در حالی است که گیشنیز می‌تواند به درمان بیماری‌های التهابی کمک کند.

گوشت‌های باقی مانده

شما می‌توانید از مرغ پخته یا کبابی و یا گوشت گاو به عنوان طعم دهنده و چاشنی به سالاد خود اضافه کنید. گوشت دارای مقدار زیادی ویتامین و پروتئین می‌باشد، همچنین دارای مقدار زیادی پروتئین می‌باشد که باعث ایجاد حس سیری در دراز مدت می‌شود.

یه طور مثال ۸۴ گرم مرغ پخته شده دارای ۲۶ گرم پروتئین و دارای کمتر از ۱۴۰ کالری می‌باشد. گوشت پیش تهیه شده در فروشگاه‌های مواد غذایی می‌تواند گزینه مناسبی برای اضافه گردن به سالاد شما باشد اما باید بدانید که نباید حاوی مواد اضافی و ناسالم باشد. شما همچنین می‌توانید گوشت مورد نظر خود را در خانه تهیه کنید. شما میتوانید گوشت را در کوره یا اجاق گاز به وسیله روغن زیتون و ادویه در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۶ درجه سانتیگراد آماده کنید.

غذاهای دریایی

اضافه کردن غذاهای دریایی به سالاد خود می تواند مواد مغذی و طعم آن را افزایش دهد. میگو، خرچنگ و انواع دیگری از قزل آلا می‌تواند منابع عالی از پروتئین، اسیدهای چرب، امگا۳، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد. مطالعات نشان می دهد که خوردن ماهی می تواند سلامت قلب و عملکرد مغز را افزایش دهد. روش های طبخ عالی برای تهیه غذاهای دریایی برای سالاد عبارتند از پختن، کباب کردن یا سرخ کردن می‌باشد. این نکته را فراموش نکنید که غذاهای دریایی با روغن زیاد و نمک زیاد اضافه شده برای سلامتی مفید نمی‌باشد. برای تهیه ماهی در خانه و اضافه کردن آن به سالاد می‌توانید آن را به ادویه‌های مورد نظر خود آغشته کنید و در دمای ۲۰۴ درجه سانتی گراد بپزید.

آووکادو

آووکادو غذای همه کاره و یک غذای عالی برای اضافه کردن به سالاد نیز می‌باشند. این ماده مغذی سلامت قلب شما را تامین می‌کند و پیری شما را به تعویق میندازد با چربی‌های غیراشباع موجود در آن،فیبر، پتاسیم، ویتامین سی، ویتامین k و فولات می‌باشد.

در واقع یک آووکادو دارای ۵۰% ویتامین kو دارای ۴۱% فولات می‌باشد. شما می‌توانید هر برش آووکادو را به سالاد خود اضافه کنید و یا از آن به عنوان یک نوشیدنی استفاده کنید.

پنیرهایی با بافت نرم

شما می‌توانید از پنیرهایی با بافت نرم مانند موزارلا، فتا و … استفاده کنید. آن ها بافت خامه‌ای و خوشمزه‌ای به سالاد شما می‌دهند. همچنین دارای پروتئین و کلسیم و سایر مواد مغذی هستند. پنیرها به طور گسترده در فروشگاه‌های مواد غذایی وجود دارند.

(Visited 7 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=6247

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.