• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 3 - جماد ثاني - 1442
  • برابر با : Saturday - 16 January - 2021

اخبار ویژه

توزیع ۲۰۰ پرس غذای گرم در منطقه کوی مهرگان با مشارکت خیران و اورژانس اجتماعی شهرستان نکا حادثه رانندگی با ۲ کشته در نکا اتصال مترو تهران به مازندران روی ریل فراموشی جدال مرگ و زندگی برای نساجی ۸۸ واحد تولیدی مازندران امسال از تملک بانک‌ها خارج شد کشف ۱۰ هزار لیتر تینر تقلبی در تنکابن جریمه کرونایی ۲۵۰۰ خودرو در مازندران/سفر ممنوع به مازندران سفر نکنید فعالان بازار بورس مازندران این هفته ۱۸۹ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۵۴ سهم خرید و فروش کردند که نسبت به هفته گذشته از نظر تعداد کاهش ۵۱ میلیونی داشت. بورس منطقه مازندران برای سومین هفته متوالی روند عقب‌نشینی را در پیش گرفت و طی هفته جاری کاهش ۲۰ درصدی ارزش معاملات را تجربه کرد. سابقه ورود خون‌های آلوده از فرانسه علت سوءظن ایران به واکسن‌های چند کشور غربی است رویترز: آژانس اتمی آغاز تولید اورانیوم فلزی توسط ایران را تایید کرد طرح استیضاح مجدد ترامپ تصویب شد آمریکا تولیدکننده واکسن ایرانی کرونا را تحریم کرد شلیک انواع موشک‌های کروز دریایی در رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ تقویت زیرساخت‌های تولید نسخه خروج از رکود تورمی/ سلطه غیرمولدها در اقتصاد

0

این غذاها را باهم نخورید، دچار التهاب می‌شوید!

  • کد خبر : 28025
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
بهترین راه برای سرکوب التهاب نهفته در بدن، استفاده از برخی مواد غذایی است نه دارو.

به گزارش پیک نکا، سیستم ایمنی بدن به هر عنصر خارجی که آن را به رسمیت نشناسد حمله می کند اعم از میکروب های مهاجم، گرده گیاهان و یا حتی عناصر شیمیایی. این فرایند خود سبب التهاب می شود. حملات متناوب سیستم ایمنی بدن به مهاجمان خارجی گاه سبب تهدید سلامت بدن می شود.

در اینجا ۷ جفت ماده غذایی که مصرف آنها منجر به کاهش التهاب در بدن می شود، بیشتر معرفی شده است:

سبزیجات تیره رنگ و روغن زیتون

تحقیقات نشان می دهد که ترکیب سبزیجات و منابع چربی سالم یک راه برای افزایش جذب آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و بتاکاروتن در بدن است. لوتئین یک آنتی اکسیدان موجود در سبزیجات برگ دار است که منجر به کاهش التهاب در چشم می شود و از اختلالات عصبی مانند دژنراسیون ماکولا وابسته به سن جلوگیری می کند. بتاکاروتن نیز آنتی اکسیدان دیگری است که نشان داده شده منجر به کاهش التهاب در افراد مسن می شود.

اسفناج و زغال اخته

در یک مطالعه نشان داده شد ورزشکارانی که هر روز و به مدت ۶ هفته زغال اخته مصرف می کنند، کاهش التهاب بعد از تمرینات ورزشی را تجربه می کنند. در تحقیقات دیگر نیز نشان داده شده مصرف اسفناج می تواند منجر به بهبود تنفس و جریان اکسیژن در طول تمرینات ورزشی شود. نیترات موجود در اسفناج برای افزایش توده عضلانی و کاهش درد عضلانی بعد از ورزش مفید است.

عدس و لیمو

اگر شما یک زن یائسه هستید، بدن تان در معرض خطر کمخونی فقر آهن قرار دارد. این نوع کم خونی باعث واکنش های التهابی در بدن می شود. بنابراین مصرف غذاهای غنی از آهن از قبیل عدس و لوبیا همراه با مرکباتی که دارای اسید اسکوربیک و کاروتنوئیدها هستند، مانند لیمو، برای جذب آهن، بسیار مفید است.

سیب زمینی شیرین و فلفل قرمز

فلفل قرمز حاوی بتاکاروتن است و مصرف آن همراه با سیب زمینی شیرین و کدو، میزان جذب ویتامنی آ در بدن را افزایش می دهد. نشان داده شده که مصرف ویتامین آ، شرایط التهابی ناشی از آکنه و همچنین دیسپلازی ریوی را کاهش می دهد.

بادام و کفیر

کفیر سرشار از باکتری های مفید برای حفظ سلامت روده و بهبود فرایند هضم در دستگاه گوارش بعلاوه تقویت سیستم ایمنی بدن است. پوست بادام نیز حاوی پری بیوتیک برای کاهش التهاب مزمن روده و کاهش شرایطی مانند بیماری کرون، کولیت اولسراتیو است.

تمشک و انگور

این دو میوه حاوی میزان بسیار بالای آنتی اکسیدان ها هستند و نشان داده شده مصرف همزمان آنها برای مبارزه با التهاب، کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، پوکی استخوان و سرطان ریه بسیار مفید است.

سیر، پیاز، برنج قهوه ای

سیر و پیاز و مصرف آنها با غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ای یا ماکارونی کامل، می تواند جذب روی در بدن را سه برابر افزایش دهد. جذب بیشتر روی در بدن نیز مساوی است با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با التهاب مزمن از قبیل آترواسکلروز، سرطان، واکنش های ایمونولوژیک و …

(Visited 9 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=28025

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.