• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - صفر - 1443
  • برابر با : Saturday - 18 September - 2021

اخبار ویژه

اجتماع عزاداران حسینی در حرم شهدای گمنام نکا + پوستر ضرورت عزم ملی برای احیای میانکاله/ منطقه آزاد نیاز جدی مازندران است کشف ۱۲۲ فقره سرقت در شش شهر مازندران تبیین درست فلسفه اربعین، راه روشنی را برای جاماندگان از این قافله ترسیم می کند اختصاص عوامل انگیزشی برای استادان فعال در جذب دانشجو قطع زنجیره انتقال کرونا در نکا با اجرای رزمایش هوشمند طرح شهید سلیمانی فاز نخست ایمن‌سازی خط ۳۰ اینچ انتقال گاز به شمال کشور در منطقه ۴ عملیات انتقال گاز انجام شد کامیون‌داران نکا یک سال سهمیه لاستیک دریافت نکرده‌اند موسی خلیلی به عنوان شهردار نکا ابقا شد مردمی بودن و دوری از اشرافی گری در دستور کار مسئولان باشد کشف مواد مخدر در ساری و نکا تعداد بستری ها به ۲۵۵۲ نفر رسید/بستری ۳۳۸ کرونایی جدید در ۲۴ شاعر گذشته/۱۷ شهرستان از وضعیت قرمز خارج شدند جلوگیری از انحرافات و افراط گری در عزاداری نیازمند اطلاع رسانی به موقع است عمل صالح و ایمان پشتوانه محکمی برای انسان و روز قیامت است برگزاری مراسم عصر شعر عاشورایی «بوریا» در مازندران تصاویر/ آیین قرعه‌کشی مسابقه کتابخوانی «از فیضیه تا الرشید» در نکا

0

اگر به بی خوابی مبتلا هستید این ۱۰ توصیه را جدی بگیرید

  • کد خبر : 21337
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۴۲
بسیاری از مردم علی‌رغم خستگی و خواب آلودگی زیاد از بی‌خوابی رنج می‌برند و ساعاتی طولانی را در رختخواب جابه‌جا می‌شوند تا دقایقی را بخوابند.

به گزارش پیک نکا، برخی پژوهش‌ها مجموعه شیوه‌هایی را اثبات کرده اند تا افراد مبتلا به بی خوابی و یا دیر خواب با اجرای آن‌ها غرق در خواب شوند که در این گزارش به ۱۰ شیوه اشاره می‌شود:

تمرین تنفس

روی تخت دراز بکشید، بازو‌های خود را از پهلوهایتان دور کنید و کف دستتان را به سمت بالا بکشید. به شکل عادی از بینی نفس عمیق بکشید و تا ۵ بشمارید، سپس به آرامی از طریق دهان نفس خود را بیرون دهید و این حرکت را به مدت پنج دقیقه ادامه دهید.

خوردن میوه و سبزیجات

براساس پژوهشی که دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام داده است، خوردن مکمل منیزیم به بهبود شرایط خواب کمک می‌کند. از این رو توصیه کرده اند تا حتما سبزیجاتی مانند اسفناج بخورید تا منیزیم طبیعی بدنتان افزایش یابد.

چیزی را تجسم کنید

تجسم یک صحنه و موقعیت آرامبخش مانند قرار داشتن در کنار ساحل به افراد مبتلا به بی خوابی کمک می‌کند تا ۲۰ دقیقه زودتر از وقت معمول بخوابید.

ساعت خواب خود را تنظیم کنید

تنظیم زمان خواب و بیدار شدن به تنظیم ساعت بیولوژیک بدن شما کمک می‌کند؛ بنابراین علاوه بر تنظیم ساعت خود برای زمان بیدار شدن ساعت خواب خودتان را نیز تنظیم کنید و اجازه ندهید تا کارتان به دیر وقت بیفتد.

روغن‌های معطر را امتحان کنید

رایحه آرامش بخش اسطوخودوس می‌تواند به شما کمک کند سریع‌تر از بی خوابی خلاص شده و به خواب عمیق فرو روید. سعی کنید برخی از روغن‌های معطر آرامش بخش را روی بالش بپاشید تا راحت‌تر بخوابید.

گوسفندان را نشمرید

در پژوهشی که دانشمندان دانشگاه آکسفورد انجام دادند مشخص شد وقتی افراد مبتلا به بی خوابی برای خوابیدن گوسفندان را می‌شمرند، در حقیقت وقت زیادی را سپری کردند و دیر خوابیدند. براین اساس این تفکر قدیمی اشتباه را کنار بگذارید.

کافئین مصرف نکنید

بدن شما ۵ ساعت طول می‌کشد تا از نصف حجم کافئینی که طی روز دریافت کرده تخلیه شود و برای تخلیه کامل کافئین این زمان به دو برابر هم افزایش می‌یابد. از این رو تلاش کنید دستکم تا ۱۰ ساعت قبل از خواب هیچ ماده کافئین داری را نخورید.

سعی کنید بنویسید

یک دفترچه و قلم را نزدیک تخت خود داشته باشید و قبل از خواب بنویسید. نوشتن می‌تواند کمک زیادی به رفع بی خوابی کند. این همان چیزی است که بسیاری از پزشکان برای خواب سریع‌تر توصیه می‌کنند.

به خود فشار نیاورید

براساس مطالعه‌ محققان دانشگاه گلاسگو، تلاش برای خوابیدن در حالی که واقعاً خوابتان نمی‌آید، ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. از این رو، پزشکان توصیه می‌کنند که افراد را برای خوابیدن تحت فشار قرار ندهید.

پا‌ها را گرم نگه دارید

مطالعه‌ای که نتایج آن در مجله Nature منتشر شده است نشان می‌دهد رابطه محکمی میان گرم بودن پا و خواب وجود دارد، زیرا گرم بودن پا به باز شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند که این امر منجر به کاهش درجه حرارت بدن شده و برای خوابیدن مناسب است.

(Visited 12 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=21337

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.