• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 25 - ربيع ثاني - 1443
  • برابر با : Tuesday - 30 November - 2021

اخبار ویژه

تفاهم اداره برق و شهرداری نکا در رسیدگی به روشنایی سطح شهر/ جریمه ۶۰۰ میلیونی، تعهد برق به شورا و شهرداری آسفالت ۵۴ هزار متر مربع از کوچه‌های شهر نکا تا شهریور ۱۴۰۱ تعویض بیش از ۱۴ کیلومتر شبکه های فرسوده آب در شهر و روستاهای نکا مبارزه ویژه با مگس مدیترانه‌ای در نکا افتتاح سه واحد مسکن محرومان به مناسبت هفته بسیج در نکا تخصیص ۴۰ درصد از اعتبار بهزیستی نکا در ۶ ماه نخست ۱۴۰۰ روز مازندران و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هنری هنرمندان نکا برگزاری جشن فرهنگ و هنر تبرستان در تالار وحدت تهران ۵۰ لیتر در ثانیه افزایش دبی تامین آب ۴ شهر در استان مازندران شرایط حضور دانش‌آموزان در مدارس مازندران گاز کدام مناطق مازندران امروز و فردا قطع است؟ برآیند ۶ سال مذاکره فرسایشی لغو تحریم بود یا دو برابر شدن آن؟! نبویان: نظارت‌های فراپادمانی آژانس را نمی‌پذیریم/ برجام تحریم‌ها را بیشتر کرد از سوچلما تا بلژیک؛ پای صحبت‌های والیبالیستی با «خونِ آبی»/ کریمی: ضعیف بودن حریفان یک شوخی است جاده‌ای که استاندارد نیست/حل مشکل روشنایی شاید وقتی دیگر! حضور پُرقدرت مازندران در مسابقات کیوکوشین ساکاموتو کشور

3

احتمالاً تا پایان سال خودروی زیر دویست میلیون در بازار نخواهیم داشت

  • کد خبر : 14952
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
کارشناس بازار خودرو گفت: وجود مدیران دولتی نه تنها باعث تقویت اقتصاد نمی‌شود بلکه به دلیل صدور آئین نامه‌های جدید صادر و اتلاف زمان برای حل مشکلات اقتصادی اتفاقاً به ضرر و زیان اقتصاد عمل می‌کنند.

به گزارش پیک نکا، فربد زاوه کارشناس بازار خودرو درخصوص گرانی خودرو در روزهای اخیر در پاسخ به این سوال که فقدان وزیر در وزارت صمت تا چه اندازه روی موضوع گرانی خودرو تأثیر گذار است به ما گفت : تجربه نشان می‌دهد روزهایی که هیأت دولت تعطیل می‌شود، اتفاقا رشد اقتصادی کشور آن یکی دو روز مثبت می‌شود!

یعنی وجود مدیران دولتی نه تنها باعث تقویت اقتصاد نمی‌شود، بلکه به دلیل صدور  آئین نامه‌های جدید صادر و اتلاف زمان برای حل مشکلات اقتصادی اتفاقاً به ضرر و زیان اقتصاد عمل می‌کنند.

وی در این زمینه خاطر نشان کرد : متاسفانه اقتصاد ما از یک برنامه واحد برای رشد تولید و کاهش قیمت ها پیروی نمی‌کند. مسوولین مسائل و مشکلات اقتصادی را بنا به سلایق خودش در دستور کار قرار می‌دهند لذا چون مبنای وزارت خانه‌ها سلایق فردی وزیر و معاونانش است و متاسفانه یک منطق و رویه فکری واحدی وجود ندارد که بگوئیم بر اساس منطق فکری توسعه‌ای و کمک به حل مشکلات کشور در حال  جلو رفتن است وزرا تاکنون تأثیر خاصی در روند تولید و توسعه و کاهش چالش های بازار نداشتند.

زاوه در این خصوص با اشاره به مثالی گفت : کما اینکه دیدیم مثلا آقای نعمت زاده در زمان وزارت خود  هرکاری دلش خواست و هر اقدامی در عرصه صنعت کشور انجام داد و هیچ اتفاقی هم به نفع صنعت و مثلاً خودرو سازی رقم نخورد. به همین جهت بنده بر این باورم  نبودن وزیر در وزارت صمت در شرایط فعلی اقتصاد بهتر از بودنش است چرا که اگر قرار باشد وزیر جدید مانند وزرای پیشین بخواهد آئین نامه‌ای از خودش در بیاورد و به اسم حمایت از بازار به بازار تحمیل کند بازار از جای دیگری می‌ترکد!

کارشناس بازار خودرو گفت: ببینید واقعیت این است که صنعت کشور فقط خودروسازی نیست ما صنایع بزرگ تری مثل فولاد، آلومینیوم، مس و صنایع که ارزش بین‌المللی دارند مثل همین مس در کشور داریم که باید به بهترین شکل ممکن مدیریت شوند. تجارت ایران به جهان، واردات و صادرات کشور همه موضوعات مهمی است که باید به بهترین شکل ممکن مدیریت شود همچنین بحث معدن است که ارز آوری بالایی برای کشور به دنبال دارد بسیار مقوله مهمی است.

کارشناس بازار خودرو در ادامه خاطر نشان کرد : من تصور می‌کنم اتفاقاً اگر کسی قرار است که به عنوان وزیر صمت بر این کرسی تکیه بزند باید مدیر کار بلدی باشد در بخش های این حوزه اعم از  صنعت خودرو یا  معدن متخصص باشد تا مانع آسیب رسانی به این بخش‌ها شود. قطعاً اگر  یک مدیر متخصص در حوزه معدن بر وزارتخانه صمت مدیریت کند و نهایتاً هم تمرکز دومش بر روی تجارت و اینکه روی صنایع خودرو باشد درست است. اما اگر  وزیری انتخاب کنیم که سمت خودرو باشد و فقط به نجات صنعت خودرو  فکر کند احتمالاً این مدیریت منجر به از بین رفتن سایر صنایع می‌شویم و نتیجه چنین چیزی زیان بیشتر است لذا وزیر بهتر است به همه جوانب وزارت صمت توجه داشته باشد.

فربد زاوه در پایان پیش بینی خود را از قیمت خودرو اینگونه ارایه داد: قیمت‌ها هنوز فزاینده است. در واقع مبنای قیمت گذاری در شش ماهه اول سال تا این حد افزایش قیمت نبود اما با توجه به رشد پایه پولی به نظر می‌رسد که وضعیت وخیم‌تر قیمتی در بخش خودرو در آذر ماه در پیش داشته باشیم. بنحوی که احتمالا تا آخر سال جاری ماشین زیر دویست میلیون تومان در بازار نخواهیم داشت.  به هر حال تا اینجا به نظر می‌رسد که تا انتهای زمستان خودرویی زیر دویست میلیون تومان  نخواهیم داشت، و این مساله به معنای آن است که بازار به نقطه توقف خیلی نزدیک است و چون مردم هیچگونه درآمدی برای خرید خودرو ندارند و حجم معاملات آنقدر کاهش پیدا می کند که بازار متوقف می‌شود و کارخانجات احتمالاً دچار مشکلات اساسی خواهند شد

(Visited 10 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=14952

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.