برخی از افراد استعداد چاقی دارند و به سرعت و با خوردن اندکی غذای نیز چاق می شوند این در حالی است که آن ها به سختی در حال تلاش کردن برای کاهش وزن هستند اما معمولا با شکست مواجه می شوند و هیچ تغییر مشهودی در وزن و سایز آن ها بعد از ماه ها تلاش برای کاهش وزن قابل مشاهده نیست.

در نتیجه این دسته افراد تصمیم می یگرند با خود فکرکنند که حتی خوردن آب نیز باعث چاق شدن آن ها می شود. آیا این مطلب که خوردنآب باعث چاقی می شود حقیقت دارد؟

بدن شما روزانه نیاز به ۸ لیوان آب و یا به طور کلی مایعات دارد و شما می توانید به راحتی این میزان آب را مصرف کنید.اگر فعالیت بدنی در طول روز نداشته باشید و و یک فرد معمولی باشید این میزان آب برای شما کافی است اما اگر ورزشکار هستید نیاز به آب بیشتری دارید.

چاق شدن با آب امر غیر ممکنی است و افراد با هر مزاجی می توانند به میزان مورد نیازشان آب بنوشند. آب مانند یک سخت افزار در بدن شما است. دو سم بدن شما از آب تشکیل شده است.

۷۰ درصد درون عروق ما از آب تشکیل شده است و ۳۰ درصد دیگر آن خارج از سلول و داخل سلول قرار دارد که امر مسلما نمی تواند باعث چاقی شما شود در نتیجه چه چیزی منجر به چاق شدن شما حتی در زمانی که رژیم لاغری دارید، می شود؟

۱. ژنتیک اشتهای شما را کنترل می‌کند
داشتن ژن های خاصی نه تنها باعث می شود اشتهای بیشتری داشته باشید بلکه میل به خوراکی های پرکالری مثل شیرینی را زیاد میکند و حتی باعث می شود خیلی دیرتر احساس سیری کنید

۲. ژن‌ها متابولیسم شما را تغییر می دهد
بعضی از ژن ها باعث می شوند جذب چربی و قند در روده تا دو برابر بیشتر شود.

۳.ژن ها باعث می‌شوند کم تحرک و تنبل شوید
بعضی ژن ها میل به فعالیت فیزیکی را کم می‌کند و بلعکس کاری می‌کنند که همه اوقات نشسته و بی تحرک باشید

۴.ژن ها با تغییر در جذب ویتامین ها بساط چاقی را فراهم می‌کند
جهش هایی باعث می‌شود که نیاز به ریزمغذی‌های مثل ویتامین دی بسیار بیشتر از مقدار استاندارد باشد و در صورت عدم تامین این مقادیر احتمال چاقی به شدت افزایش می‌یابد