• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 28 - رمضان - 1442
  • برابر با : Sunday - 9 May - 2021

اخبار ویژه

جلیلی: راهکار ما این است که جوانان مرزنشین به‌جای کوله‌بری صادرکننده باشند ۱۰ طرح پشت درهای شورای عالی فضای مجازی ماند بن بست مذاکرات صلح و نقش آمریکا تا پایان تیر ۱۳ میلیون نفر گروه پرخطر واکسینه می‌شوند لجبازی کودکانه در یک مانیفست انتخاباتی دوگانه‌سازی میدان و دیپلماسی ضد منافع ملی است نظارت مستمر بر ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران زمان‌بندی تزریق واکسن کوپارس در مازندران اعلام شد/هزار ۲۰۰ نفر در مرحله اول واکسن کرونا دریافت می‌کنند قاچاقچی مواد مخدر در محور هراز زمین گیر شد چهل‌وچهارمین شهردار ساری معرفی شد دستگیری ۲۹۰ سارق ساختمان‌های نیمه کاره در مازندران اختصاص دو هزار میلیارد تومان برای تقویت فشار گاز غرب مازندران برای کنترل بیماری “فوزاریوم خوشه گندم” چه کنیم؟ محموله‌های شیلاتی مازندران روانه روسیه و ارمنستان شد ۴۱ پروژه تعمیرات در نیروگاه نکا اجرا شد توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در ماه رمضان به همت کانون امام علی(ع) نکا

2

آموزش کم کردن وزن به آرامی و به صورت تدریجی در بلند مدت

  • کد خبر : 24066
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

به گزارش پیک نکا،  متخصصان سلامت می‌گویند کم کردن وزن به آرامی و به صورت تدریجی، موثرترین شیوه برای کنترل وزن در بلندمدت است. بسیاری از رژیم‌ها و برنامه‌های کاهش وزن ممکن است در شما احساس گرسنگی و در نتیجه نارضایتی ایجاد کنند و همین امر نیز یکی از دلایل اصلیست که ادامه دادنِ یک […]

به گزارش پیک نکا،  متخصصان سلامت می‌گویند کم کردن وزن به آرامی و به صورت تدریجی، موثرترین شیوه برای کنترل وزن در بلندمدت است.

بسیاری از رژیم‌ها و برنامه‌های کاهش وزن ممکن است در شما احساس گرسنگی و در نتیجه نارضایتی ایجاد کنند و همین امر نیز یکی از دلایل اصلیست که ادامه دادنِ یک رژیم لاغری سالم را برای اغلب افراد در طولانی مدت دشوار می‌سازد.

با این حال تمام رژیم های لاغری این ویژگی را ندارند. برای مثال رژیم های غذایی حاوی کربوهیدرات کمتر، غلات سبوس دار و رژیم های کم‌کالری از جمله برنامه های تغذیه‌ایِ موثر برای کاهش وزن هستند و در عین حال نیز ادامه دادن آنها در بلند مدت نسبتا راحت‌تر است و خیلی کمتر در فرد احساس نارضایتی ایجاد می‌کند.

در این مطلب به نقل از سایت تخصصی “هلث‌لاین” به ۹ نکته موثر برای کم کردن وزن در مدت زمان کوتاه‌تر اشاره شده است:

– صبحانه حاوی پروتئین کافی بخورید. مصرف کافی پروتئین در وعده غذایی صبحانه کمک می کند که در طول روز خیلی کمتر احساس گرسنگی کنید.

– مصرف آب میوه‌های قندی و نوشابه‌ها را ترک کنید. این نوشیدنی‌ها کالری بیشتری را به بدن وارد می‌کنند.

– قبل از هر وعده غذایی آب بنوشید. مطالعات نشان داده که این اقدام ساده، میزان کالری مصرفی را در هنگام غذا خوردن کاهش می‌دهد.

– مواد غذایی و خوراکی‌هایی را انتخاب کنید که با کاهش وزن سازگارند. ماهی، سبزیجات برگ پهن، مرکبات، خشکبار و حبوبات از این قبیل مواد غذایی هستند.

– از مواد غذایی حاوی فیبر محلول استفاده کنید. فیبر محلول، در آب حل می‌شود و در روده حالتی ژله‌ای به خود می‌گیرد. منابع غذایی این فیبر شامل بلغور، جو، لوبیا قرمز و برخی میوه‌ها و سبزیجات هستند.

– قهوه و چای بنوشید. نوشیدنی‌های حاوی کافئین متابولیسم بدن را بالا می‌برند.

– از غلات کامل و سبوس دار در رژیم غذایی روزانه استفاده کنید چراکه احساس سیری بیشتری در شما ایجاد می‌کنند.

– آرام غذا بخورید. تند غذا خوردن به مرور زمان موجب اضافه وزن می‌شود.

– خوب بخوابید. خواب خوب و باکیفیت به دلایل بسیاری اهمیت دارد و اختلال خواب و کم خوابی از عوامل اصلی اضافه وزن است.

(Visited 19 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=24066

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.