• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - صفر - 1443
  • برابر با : Saturday - 18 September - 2021

اخبار ویژه

اجتماع عزاداران حسینی در حرم شهدای گمنام نکا + پوستر ضرورت عزم ملی برای احیای میانکاله/ منطقه آزاد نیاز جدی مازندران است کشف ۱۲۲ فقره سرقت در شش شهر مازندران تبیین درست فلسفه اربعین، راه روشنی را برای جاماندگان از این قافله ترسیم می کند اختصاص عوامل انگیزشی برای استادان فعال در جذب دانشجو قطع زنجیره انتقال کرونا در نکا با اجرای رزمایش هوشمند طرح شهید سلیمانی فاز نخست ایمن‌سازی خط ۳۰ اینچ انتقال گاز به شمال کشور در منطقه ۴ عملیات انتقال گاز انجام شد کامیون‌داران نکا یک سال سهمیه لاستیک دریافت نکرده‌اند موسی خلیلی به عنوان شهردار نکا ابقا شد مردمی بودن و دوری از اشرافی گری در دستور کار مسئولان باشد کشف مواد مخدر در ساری و نکا تعداد بستری ها به ۲۵۵۲ نفر رسید/بستری ۳۳۸ کرونایی جدید در ۲۴ شاعر گذشته/۱۷ شهرستان از وضعیت قرمز خارج شدند جلوگیری از انحرافات و افراط گری در عزاداری نیازمند اطلاع رسانی به موقع است عمل صالح و ایمان پشتوانه محکمی برای انسان و روز قیامت است برگزاری مراسم عصر شعر عاشورایی «بوریا» در مازندران تصاویر/ آیین قرعه‌کشی مسابقه کتابخوانی «از فیضیه تا الرشید» در نکا

2

آب چاق می‌کند یا لاغر؟

  • کد خبر : 21974
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲:۳۶
می‌گویند آنهایی که می‌خواهند وزن کم کنند باید زیاد آب بنوشند. آیا این حرف، از نظر علمی، درست است؟

به گزارش پیک نکا، آیا با نوشیدن آب می توان لاغر شد؟ این، سوالی است که از دکتر مسعود کیمیاگر، فوق تخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پرسیده‌ایم. اگر این سوال، سوال شما هم هست، با ما همراه شوید….

آقای دکتر! روزی چند لیوان آب بخوریم؟
روزی ۶ تا ۸ لیوان. البته یک تا دو لیوان این مقدار را می‏توان با نوشیدن چای جبران کرد. علاوه بر این، افراد از طریق مصرف سبزی، میوه، شیر و دوغ هم مقدار زیادی آب دریافت می‏کنند. البته باید به این نکته توجه داشت که در محیط‏های گرم‏تر و زمانی که افراد فعالیت بیشتری دارند نیاز به آب هم بیشتر می‏شود.
آب می‏تواند موجب کاهش وزن شود؟
آب مطلقا نه لاغر کننده است و نه چاق کننده. کالری آب، صفر است. البته افرادی که در رژیم لاغری هستند و هر ماه ۴ تا ۵ کیلو وزن کم می‏کنند لازم است آب بیشتری مصرف کنند؛ چون چربی به کمک آب دفع می‏شود و مصرف آب به دفع چربی کمک می‏کند.
 یعنی آب در کاهش وزن موثر نیست؟
به طور مستقیم، نه. نباید تصور شود که با نوشیدن آب می‏توان لاغر شد. البته نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا تا حدی جلوی اشتها را می‏گیرد و کنترل اشتها می‏تواند در کاهش وزن کمک‌کننده باشد.
گفته می‏شود نوشیدن آب سرد موجب کاهش وزن می‏شود، چون در بدن برای رساندن دمای آب به دمای تعادل، مقداری کالری مصرف می‏شود و این کالری در نهایت به کاهش وزن منجر می‏شود. درست است؟
نه، این‌طور نیست. میزان کالری که برای این تبدیل دما خرج می‎شود قابل توجه نیست و تاثیری در کاهش وزن ندارد. ضمن این که آب سرد برای معده خوب نیست.
درباره نوشیدن چای برای تامین آب مورد نیاز بدن گفتید، نوشیدنی‏های دیگر هم می‏توانند جایگزین آب شوند؟
بله، نوشیدنی‏هایی مانند دوغ، ماء‏الشعیر، عرقیات گیاهی و آب‏میوه‏های طبیعی مفید هستند. البته باید میزان کالری آنها محاسبه شود. مصرف این نوشیدنی‏ها علاوه بر اینکه موجب می‏شود بدن مایعات لازم را دریافت کند سبب می‏شود سوخت و ساز درست انجام شده و از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری شود.
 آب معدنی چه‌طور؟ آیا آب معدنی به دلیل داشتن املاح، ارزش تغذیه‏ای بیشتری دارد؟
خب، آب معدنی از نظر بهداشتی سالم‏تر است. مقدار املاح موجود در آن در مقایسه با سبزی و میوه آنقدر بالا نیست، اما به دلیل بهداشتی بودن، مصرف‏اش توصیه می‏شود.
 افرادی که ورزش می‏کنند باید بیشتر از دیگران آب بنوشند؟
یک ورزشکار با یک ساعت ورزش در فضای گرم ممکن است به اندازه ۶ لیوان آب به صورت تعریق دفع کند و این میزان آب باید جایگزین شود. این ورزشکار علاوه بر آب سدیم و کلر هم دفع کرده است و لازم است این مواد نیز به آب اضافه شود.
(Visited 13 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=21974

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.